E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-02 09:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 2020 - manal bör följa med  (läst 11944 gånger)
MGKEA
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« skrivet: 2009-03-11 13:09 »


Jag tror att kommande kunder kommer att önska sig en komplett manual med bilder och illustrationer.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-03-11 22:10 »

Mmm, en manual kan aldrig bli för utförlig, dock kommer de fullständiga manualerna bara att finnas online, att göra trycksaker för manualer som man VET kommer att uppdateras löpande blir för dyrt.

Exakt vad tror du kunderna kommer att vilka ha bilder och illustrationer på?
Loggat

MGKEA
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2009-03-12 11:39 »

Mmm, en manual kan aldrig bli för utförlig, dock kommer de fullständiga manualerna bara att finnas online, att göra trycksaker för manualer som man VET kommer att uppdateras löpande blir för dyrt.

Exakt vad tror du kunderna kommer att vilka ha bilder och illustrationer på?

Idag levereras oftas en manual med en produkt elektroniskt. Lämpligen som PDF. På medföljande programskiva kan aktuell PDF manual bifogas.

Jag förslår att Ni för in bilder och illustrationer och fyller på med det som saknas.
Det går tyvärr inte för alla att förstå och orka igenom text sida upp och sida ner .... "brun kabel kopplas till plint 2 osv." .
En PDF-avstamp förtydligar även skillnaden mellan olika verisioner och utgåvor.

En enkel pappers utgåva iform av en "Quick Installation" folder bör bifogas loggern vid leverans.
Man kan även bifoga ett säljblad med tillbehör.

Förtydlighetens skull är en bra manual ett steg närmare en affär med en intressent.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-03-15 13:09 »

Jag kan också tycka det är trevligt med pdf-manualer, främst för att de blir bra i utskrivet skick, att läsa längre texter på skärmen kan kännas jobbigt plus att man inte alltid har en skärm där man behöver läsa manualen.

Vad gäller illustrationer skulle man förstås kunna tänka sig en bild på själva loggern med pilar och siffror som visar var kontakter och plint sitter, men samtidigt är detta väldigt tydligt på själva loggern, men visst det skadar inte. Och en bild som visar hur man monterar en elmätardiod har vi pratat om tidigare. Men vad mer? Hur man skruvar fast en givarkabel i plinten, fast är inte det väl övertydligt?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
MGKEA
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2009-03-15 16:30 »

Har givit en hint. Sedan får ni luska ut resten själva.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009-03-17 09:55 »

Skickar med en liten tryckt "komigång"-manual till de som levereras nu, med grundläggande installationstips, samt länkar till onlinemanualerna.
I denna manual finns även en illustration på själva loggern, men jag håller med Andreas om att det framgår rätt klart vad som är vad när man kikar på hårdvaran.

När det blir lite lugnare, under sommarhalvåret, kommer jag dock förhoppningsvis att kunna finslipa onlinemanualerna, och de som bifogas på CD:n.

En BRA manual är synnerligen viktigt, inte minst för att minimera supportbehovet, även om de flesta saom bekant inte läser dem... Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!