E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 02:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Partiell korrigering av eldata  (läst 7960 gånger)
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« skrivet: 2011-01-04 19:21 »

Jag förstog först inte att jag måste enge antal pulser per kWh. Dom två första dagarnas värden är därför 500 ggr för höga. Kan jag på något sätt korrigera eller radera dom två första dagarnas värden?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-01-04 21:01 »

Nej tyvärr finns det ingen sån funktion, det är dock något som är planerat på sikt. Det enda du i dagsläget kan göra för att bli av med värden är att radera de kanaler det gäller och sen skapa om dem, men då tappar du alla data för de kanalerna.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-01-05 14:39 »

Ominitiera, är det samma som radera?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-01-05 14:48 »

Nej det är det inte! Klicka "Kanaler" och sen "Ändra" för den kanal du vill radera och sen "Radera".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
ulfsun
Medlem

Antal inlägg: 13


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-02-19 09:16 »

Ominitiera, är det samma som radera?

Hej! I går när jag var inne och skulle ansluta min P3IQ så undrade jag vad ominitiera innebär. Jag hittar det inte i onlinemanualerna?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-02-19 16:39 »

Med den kunde man skicka om definitionen av alla kanaler till Logger 2020 på nytt. Men det skall egentligen aldrig behövas så nu är den borttagen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-03-08 17:24 »

Nu är det nästan klart med en funktion för att radera mätvärden utan att behöva radera allt som finns i kanalen. Dock behöver funktionen testas mer på riktiga data innan den läggs ut i användargränssnittet. Därför, om någon vill bli av med mätdata, skicka gärna PM till mig där du anger vilken kanal och vilken tidsperiod det gäller. Obs! Det går endast att radera hela timmar.
« Senast ändrad: 2011-03-09 10:31 av Andreas » Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!