E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-20 04:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: LoggerSoft - E-logger tar inte emot/får inga data.  (läst 6970 gånger)
Bychen
Medlem

Antal inlägg: 38


Visa profil
« skrivet: 2010-12-04 16:35 »



På e-logger står det: " Tagit emot data senast 101201 18:38:43", jag förstår dock inte vad det är som är fel.

Jag kör Logger2020 via RS232 mot dator som är uppkopplad till e-logger via LoggerSoft, alla data sparas som vanligt i LoggerSoft och det ser inte ut att vara något fel. Sannolikt är det så att min IP-adress ändrats. Hur rättar jag till detta?

mvh // Anders

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-12-04 16:51 »

Har du provat starta om LoggerSoft? Det borde visas ett felmeddelande då om det är något problem med förbindelsen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Bychen
Medlem

Antal inlägg: 38


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2010-12-06 23:43 »

Har du provat starta om LoggerSoft? Det borde visas ett felmeddelande då om det är något problem med förbindelsen.

Startade om LoggerSoft, nu funkar det. Jag har inte haft några felmeddelande. Har för mig jag startade om LoggerSoft när jag upptäckte felet, men det kanske jag aldrig gjorde.
Det funkar iallafall.

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2010-12-08 11:19 »

Vad bra att det kom igång! Ta för vana att alltid starta om LoggerSoft ett par gånger om data inte går fram, vid omstart av programmet sker, som jag var inne på ovan, en test av förbindelsen och du kan få en fingervisning om vad som är fel.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!