E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-28 17:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger - En graf för all elanvändning?  (läst 7059 gånger)
Mossfeldt
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« skrivet: 2010-11-27 21:54 »

Är det möjligt att skapa en graf med endast elmätare i?
Jag vill gärna ha en graf med huvudläraren, elmätaren för luftvärmepumpen och den beräknade hushållselen.
Eller är det möjligt att inkludera hushållselen i rapporten för elförbrukning?

Likaså skulle jag vilja skapa en graf för endast temperaturer.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-11-28 09:09 »

Är inte helt säker på om jag förstår dig rätt, men om du klickar "Grafer" i menyn till vänster och sen "Ny graf" så kan du i fältet "Grupp eller kanal" välja vilken kanal du vill ha med i grafen. Vill du ha med flera kanaler i en graf klickar du "Kanalgrupper" i menyn till vänster och lägger till de kanaler du vill ha med, sen kan du välja gruppen då du skapar en graf.

Hushållsel kommer automatiskt med i rapporten för elförbrukningen om du skapar en kanal av typen "El total".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Mossfeldt
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2010-11-28 12:28 »

Förstår inte hur jag kunde missa "Kanalgrupper".  Va? Kanske var jag för ivrig när jag läste manualen.
Men tack för svaret, nu har jag fått till det som jag ville!
Loggat
Mossfeldt
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2010-11-28 12:39 »

Graferna blir som jag vill men jag har ingen hushållsel i Rapport elförbrukning.
Huvudmätaren är satt som "El total" och värmepumpen som "El värme". Jag får även fram den beräknade hushållselen i graferna, men inte i rapporten.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2010-11-29 09:09 »

Hushållsel har ingen egen stapel i stapeldiagrammen i rapporten, men hushållselen syns ändå eftersom det är den del av el total som inte täcks av el värme. Eller menade du kanske att hushållsel inte visas i siffrorna för min/max/medel/total som visas under stapeldiagrammen?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Mossfeldt
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2010-11-29 10:27 »

Att det inte är med i diagrammet förstår jag. Men att på något vis få med siffrorna skulle vara fint. Gillar att jag kan klicka på varje stapel.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2010-11-29 15:38 »

Har noterat ditt önskemål om att få med hushållsel i siffrorna på listan över önskemål, vi får se när det hinns med.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!