E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-28 22:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger - visa min, max & medel i graf  (läst 19776 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2014-10-24 14:07 »

Jag fixade två exempelbilder lite snabbt. Hoppas det går att läsa!  Med glimten i ögat (blinkande)

Summa visas bara när det är typ elförbrukning eller vattenförbrukning. Går det att visa på en beräknad kanal så är det ju ännu bättre!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2014-10-24 16:28 »

Tack för bilderna. Nu visar du bara 4 kanaler i din bild. En graf kan ju innehålla upp till 10 kanaler, hur skulle det se ut då? Dessutom är det ganska högupplösta grafer du har som exempel, hur ser det ut i en liten graf? Det måste fungera i alla upplösningar.

Sen var inte frågan var i grafen informationen skulle ligga (även om det också är något som går att diskutera) utan var i gränssnittet (dvs i den panel där man väljer inställningar för grafen) inställningar för om min/max skall visas eller ej skall ligga. Om du läser tråden E-logger - grafer - Siffror på högra Y-axeln så finns det ett antal önskemål om olika inställningar som skall in i gränssnittet. Det handlar alltså om att ta fram en helhet där allt får plats. Kom gärna med förslag i den tråden på var inställningen för min/max-aktiverat skall ligga i förhållande till annat.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2014-11-08 10:08 »

Tack för bilderna. Nu visar du bara 4 kanaler i din bild. En graf kan ju innehålla upp till 10 kanaler, hur skulle det se ut då? Dessutom är det ganska högupplösta grafer du har som exempel, hur ser det ut i en liten graf? Det måste fungera i alla upplösningar.

Jag förstår att det kanske inte fungerar med 10 kanaler, men några fler än 2 tycker jag det borde gå att få in informationen på. Kanske det skulle fungera med bara senaste värde?
Det är i alla fall ett önskemål.

Sen så är det intressant om man kan justera inställningarna i gränssnittet. Jag har dock inget förslag mer än att Summa ska finnas med på något sätt.  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2014-12-01 12:35 »

Kanske det skulle fungera med bara senaste värde?

Hur menar du då?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2014-12-01 12:43 »

Hur menar du då?

Nu visas ju bara senaste värde vid max två kanaler. Jag kulle tycka att senaste värde borde synas om man har några fler kanaler i en graf. Kanske inte vid 10 kanaler, men vid 4-5 kanaler.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #20 skrivet: 2014-12-05 12:37 »

Då förstår jag. Ja det är ju lite samma problematik. På något sätt skall det konfigureras om/var/hur det skall visas. Men vi får väl se vad som går att göra i gränssnittet när det blir aktuellt, för ytterst är detta ett gränssnittsproblem, dvs att utforma ett gränssnitt som inte blir alltför rörigt och har alltför många inställningar och samtidigt erbjuder den flexiblilitet som vissa önskar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!