E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-01 20:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: Systembild - Maxlängd textdefinition  (läst 13743 gånger)
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« skrivet: 2010-11-10 15:28 »

Hej andreas,

Nu när det går att använda färgläggningar förbrukas det fler rader i "textdefinitionsfältet".
Verkar som om 35 rader är max. Går det att utöka?

Mvh/Micke
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
eero
Medlem

Antal inlägg: 94



Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-11-16 21:01 »

Detta är ett bra önskemål enligt min uppfattning - likaså verkar det som om alla kommentarrader tar av def resurserna.
mvh Eero
Loggat

mvh Eero
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2010-11-17 14:05 »

Kan tillägga att det inte är antalet rader som är begränsningen. I mitt fall råkade det fungera med 35 rader varav 10 var kommentarer. Tog bort dessa 10 och lyckades endast få in en definitionsrad till.
Är nog snarare antal tecken eller storlek på filen som sätter begränsningen.

Så mitt önskemål borde snarare definieras som:

Går det att utöka "textdefinitionsfältet" så att mer information kan indateras?
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2010-11-18 09:24 »

Hoppas hinna titta på detta nästa vecka.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-05-26 20:54 »

Hej Andreas,
Tack för att du utökade utrymmet för textdefinitionen.
Tror du det skulle vara möjligt att utöka det lite till???
Skulle väldigt gärna vilja ha möjlighet att skriva in ca 10 rader till...
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-06-01 16:28 »

Ökat utrymmet en smula idag, nu bör du få plats med 10 rader till.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-06-02 22:55 »

1000 tack Leende (smiley)
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
MartinMossfeldt
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2011-09-21 13:17 »

Nu slog jag i taket också  Gråtande
Attsingen, och jag som hade så många roliga ideer på gång för att skapa en aktiv systembild som ändrar sig mest hela tiden.
Jag antar att gränsen finns där för att inte servern ska belastas alldeles för tungt vilket ju såklart är viktigt.

Kommer det i framtiden vara möjligt att köpa sig mer utrymme för textdefinitioner för några kronor i månaden eller så?

Edit : Bara för att ge er en uppfattning av vilket behov vi pratar om så har jag räknat lite lätt och jag skulle nog behöva absolut minst 100 rader kod bara för färgläggningar (säkerligen minst det dubbla när jag kommer igång på riktigt), sen tillkommer ju givare + text och sånt (20-50 rader kod) och kommentarsrader för att hålla isär och strukturera upp det hela (50 rader kod).
Sammanfattat så skulle jag nog kunna använda 300 kodrader, tror ni att det kommer bli möjligt i framtiden?

MVH Martin.
« Senast ändrad: 2011-09-21 14:59 av MartinMossfeldt » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2011-09-21 16:10 »

Webbtjänsten kommer inom de närmaste veckorna att bli indelad i en gratisvariant och en variant för den som är beredd att betala en slant per månad, i den sistnämnda skulle man mycket väl kunna tänka sig kunna öka upp definitionslängden en del. Riktigt hur många rader det kan tänkas landa på kan jag tyvärr inte svara på på rak arm, för det behöver vi köra lite tester.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
MartinMossfeldt
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2011-09-21 16:32 »

Tack Andreas för snabbt svar.

Låter intressant det där med 2 olika varianter av webbtjänsten, ser med intresse fram emot vad betalvarianten kommer att kunna erbjuda.
Under tiden så får jag fortsätta jobba med min nya systembild men jag kanske inte ska lägga allt för mycket energi på att putsa den för en himla massa definitioner direkt nu.

Skulle ni behöva en testare så vet ni vart jag finns  Glad

MVH //Martin.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2011-09-22 11:05 »

Om du vill prova kan jag dubbla eller tredubbla fältlängden för just ditt konto. Men kan inte garantera att du kommer att kunna ha den fältlängden på sikt om det visar sig för segt.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
MartinMossfeldt
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2011-09-22 11:36 »

Hej igen Andreas.
Självklart vore det trevligt att prova lite saker så jag tackar och tar emot ifall du ökar fältlängden på mitt konto, jag får se till att spara undan definitionerna i ett lokalt textdokument så att jag inte förlorar mina ideér ifall det skulle visa sig att saker segas ner och du måste återställa till det vanliga.

Tack på förhand //Martin.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2011-09-22 11:50 »

Nu skall du ha 6000 tecken att prova med!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
MartinMossfeldt
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2011-09-22 13:25 »

Ojoj, det var snabba bud.
Ska bli roligt att leka och testa lite, tack

//Martin.
Loggat
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2011-11-10 15:29 »

oj har jag redan använt 6000 tecken.

Finns det möjlighet att få ännu fler?

Har förberett för att samla in många från givare
Loggat
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!