E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-30 09:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Koppla upp logger 1010 Internet Err-3 check e-logger  (läst 1892 gånger)
SM6KNL
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« skrivet: 2024-01-21 12:13 »

Hej,

Jag har kopplat upp en logger 1010 till mitt konto där jag hade logger 2020 tidigare. Jag tänkte lägga till från 2 til l3, men i menyn konto finns ingen länk till abonnemang.

Nåväl, jag kopplar upp den nya logger 1010 och den vaknar till liv.
Jag får ett nytt id som jag knappar in under konto
jag rensar alla gamla givare och lägger till nya
E-logger får in t ex temperaturvärde i givarlistan, men under grafer kommer inget in och det står att inga värden kommit in.
I menyn konto står det att man måste nollställa den gamla loggern 2020, men jag hittar inget direkt hur man gör utan att bara erase memory
Nu har jag Internet Err på den gamla och e-logger disable i menyn
Den nya 1010 har också Internet Err 3-1 check e-logger
Har startat om nätverket och kopplat upp laptop på DHCP på det trådade uttaget OK
Kopplar in Logger 1010 men får samma resultat
Har erased memory på påde Logger 1010 och 2020 och testat att definera Elogger-läge, men ingen av dem kommer förbi Internet Error, check e-logger med en fullt fungerande internet förbindelse med DHCP

Vet inte riktigt hur man kommer vidare i detta läget med 2 logger av olika modell som nu har internet error
Målet är att få igång den nya 1010 med koppling till E-logger

/Lennart
Loggat
SM6KNL
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2024-01-21 16:56 »

Har bytt extern IP adress, fick upp allt normalt enligt manual och nu har jag kontakt. Om något hängt sig eller det har samband med ni extern IP vet jag inte, men det fungerar bra nu.

/Lennart
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2024-01-22 08:00 »

Hej,

Det kan nog vara lite otydligt på något ställe vad som avses med nollställning, men det är just radering av minnet som menas. Anledningen till att det behöver göras på den gamla loggern är att webbtjänsten kan bli "förvirrad" med två loggrar igång som försöker koppla upp sig, och då kan det bli internetfel precis så som du beskriver. Bra att det löste sig till sist. Beklagar besväret.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!