E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-02 00:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Unknow error - > error 84 logger 1010  (läst 1656 gånger)
Torsten A
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil
« skrivet: 2023-12-27 07:25 »

Jag har fått unknow error ca 3-4 gånger med ca 20 dagar i mellan nu.

När jag får unknow error, så startar jag om enheten och får då istället error 84. Och då måste jag återställa logger 1010 för att få den att fungera igen.
Jag har bytt minneskortet, hjälpte inte.

Vad kan detta bero på?
Ibland kan det ta 1-2dygn innan jag märkt det. Och då blir dett ett sådant glapp i mätningarnansom är väldigt iriterande.

Bifogar bilder.

//Torsten Adén
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2023-12-27 07:52 »

Hej,

Fy nej, det är verkligen inte roligt när en logger inte går stabilt som den skall. I regel inträffar den här typen av fel vid nyinstallation eller förändringar i systemet.

Felkoden efter "Unknown error" är inte alldeles tydlig på bilden, är det "# 60-11-00"?

Har du fått exakt den koden alla 3-4 gånger, eller är du osäker om om det var den tidigare gånger? (Det är mycket viktigt att ha exakt rätt kod för att kunna avhjälpa felet.)

Har loggern gått längre tid i sträck innan felet började visas, eller är det en relativt nyinstallerad logger?

Kan det ha gjorts några förändringar i installationen i anslutning till att felen börjat komma, till exempel installation av fler givare, extern display eller liknande, eller förändringar i inställningarna?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Torsten A
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2023-12-27 10:14 »

ja 60-11-00 står det ja, och det var nu 231224
gången innan det stod det 00:00 V230621 Null pointer, det var 231203 såg jag nu på en bild, sen restart (on off power) och error 84. dom andra har jag inte dokumenterat tyvärr.

jag loggen har gått sen i maj och utan förändringar sen april (la till lite temp givare då). förutom att jag testat att bytt minneskort från 8GB till 16GB vi 231203

inga andra förändringar alls.

Loggat
Torsten A
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2023-12-28 06:57 »

Hände i natt igen.

 jag får unknow error # 60-11-00, så startar jag om enheten och får då istället error 84. Och då måste jag återställa logger

Har inte gjort några inställningar eller lagt till några enheter alls.

Bifogar bilder
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2024-01-02 14:08 »

Felkod 60 borde betyda att loggern fastnat under bearbetning av väldigt många nätverkspaket, fast det låter inte så sannolikt. Vad har loggern för typ av internetuppkoppling, är det snabbt fast internet eller någon mobil lösning? Går loggerns nätverskabel direkt till en egen port på en bredbandsrouter, eller hur är den kopplad?

Men sen har du flera olika felkoder, vilket gör det extra skumt. Det skulle kunna vara något väldigt udda programfel men också hårdvarufel/strömförsörjningsfel. Hur är nätspänningen där du bor, är den stabil eller är det långt ute på ledningen där man ibland kan se belysningen flämta till när större förbrukare slår till?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Torsten A
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2024-01-02 14:41 »

Internet uppkopplingen är fibet 1Gbit.
Men den går genom rätt måna swichar 1Gbps - - > 2.5 Gbps - - - > 10Gbps - - - > router
10Gbps och 2.5 är båda fulla därför de är som så.
Den sitter bakom vpn också. Skulle kunna testa att lägga den utanför vpn.
Routern startar om 5:30 varje dag.

Elen är stabil bor inne i sämmhället. Har solceller.

Men varför får jag unknow error först och sen det andra vid omstart?
Vad är error 84?

Mvh Torsten
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2024-01-03 14:27 »

Bör inte spela roll att många switchar och vpn. Det som däremot skull kunna påverka (fast långsökt) är om det är väldigt mycket trafik till loggern. Men det ska ju inte switchen släppa igenom om ingen specifikt skickar dit trafik eller det massa broadcasts på nätet.

Felkod 84 betyder felaktig checksumma på loggerinställningarna, dvs de manuella du gör via menyn i loggern. Ska inte kunna hända normalt. Men då det kommer efter ett annat fel är det troligen ett följdfel.

Har du ett annat nätagg på 12V minst 1A du kan prova köra med tillfälligt för att utesluta problem med nätagget?

Nästa steg är nog att prova byta logger. Alternativt lägga in mer felsökningsinfo i loggerkoden.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!