E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-01 20:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 1010 i isoleratnät  (läst 1309 gånger)
Runnegard
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« skrivet: 2023-12-12 11:05 »

Jag har en Logger 1010 med HAN/H1 option som jag inte får att fungera som jag vill.

Det jag vill göra är att läsa en H1-elmätere och två elmätare med pulsutgång. Dessa tre kanaler vill jag läsa in i en PLC med modbus i ett isolerat nät.
När jag sätter loggern med internetåtkomst (mode: E-logger+ LoggerSoft+ SD-kort) kan jag konfigurera givare och kanaler i E-Logger. Det går att läsa kanalerna med modbus
När jag ändrar nätverksinställningar på loggern och lägger denna på mitt isolerade nät (192.168.201.0/24) stannar loggern i initieringen (Init 2/6). I skärmen visas ett felmeddelande ”Internet err 2 Check WANcabel Firew? Allow 192.168.201.36”. Loggen svarar inte på ping eller modbusanrop.
Hur kommer jag runt detta?  

En fråga.
Vad är det digitala ingångarna räknar (ingångstyp: Energi)? Effekt eller energi? Det verkar var effekt. Jag skulle vilja räkna den totala energin. Vilken ingångs typ använder jag i så fall?
« Senast ändrad: 2023-12-12 13:13 av Runnegard » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2023-12-13 09:08 »

Hej,

Om Modbus TCP-anrop skall ske mot loggern i ett internt nätverk utan att uppkoppling mot omvärlden så måste driftläge LoggerSoft användas. Detta då driftläge E-logger förutsätter att loggern har kontakt mot webbtjänsten E-logger, och har den inte det kommer den att fastna i uppstartsfasen.

Det du får ut när du läser av PD-ingångarna är momentaneffekt. E-logger summerar momentaneffekt-avläsningarna från PD-ingångarna och dividerar per timme för att få kWh. Avigt kan tyckas, men fungerar förvånansvärt bra. (Ställ gärna icke-relaterade frågor i nya trådar, när rubriken stämmer med innehållet blir det ordningen i forumet mycket bättre. Tack!)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!