E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-01 16:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ta bort givare PD01-PD06 i E-logger  (läst 1644 gånger)
Mattias A
Medlem

Antal inlägg: 13


Visa profil
« skrivet: 2023-09-26 15:35 »

Jag skickar mätvärden till egen server och är endast intresserad av mina modbus/M-busenheter. Utöver mina enheter så skickar E-loggern nollvärden från PD01 - PD06 också. Går det att inaktivera/ta bort dessa givare?  (Innan jag uppdaterade givarna i mina försök att ta bort dem så fanns möjligheten att göra om givaren till utgång, men den möjligheten visas ej längre)


...och jag vill på något sätt inte stressa, men jag undrar hur lång tid det brukar ta att uppgradera konto i E-loggern? Jag har utökat från demokonto till två loggrar. Jag undrar mest om jag ska vänta ute på plats eller åka hem och komma tillbaka en annan dag eftersom jag har en bit att köra :-)
« Senast ändrad: 2023-09-26 16:11 av Mattias A » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2023-09-27 08:36 »

Hej,

När du skriver skickar till egen server, visst menar du funktionen som skickar med HTTP POST? I så fall, värden från PD01 - PD06 borde inte skickas om de är ställda som pulsingångar och pulstalet är noll/odefinierat. Såvida du inte har mjukvara äldre än 220329.

Ang. aktiveringen så beror det på. Betalar du med kontokort så sker det per automatik och direkt. Är det faktura så krävs manuell handpåläggning och då beror det på när det hinns med.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Mattias A
Medlem

Antal inlägg: 13


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2023-12-18 11:46 »

Jag har beställt stöd för ytterligare en logger i e-logger i fredags (hag hade stöd för 2 st innan, så vill ha stöd för totalt tre st nu). Jag betalade med kontokort och har fått betalningsbekräftelse i mailen men det står fortfarande att jag endast betalt för 2.





Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2023-12-18 14:32 »

Hej,

Ja det stämmer, ser hos Payson att den är betald med kort, men har inte gått igenom automatiskt utan kräver manuell hantering. Var liknande problem för en tid sedan också när Payson gjort förändringar i sitt system (och utan att meddela det...), ska forska i vad det beror på denna gång. Hur som helst, hanterar denna order inom kort.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!