E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 21:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skicka räkneverk till egen webbserver  (läst 1576 gånger)
Ortis
Medlem

Antal inlägg: 20


Visa profil
« skrivet: 2023-06-07 23:05 »

Det skulle vara önskvärt om loggrarna skulle kunna skicka även de olika räkneverk olika aktuella värden över M2M integrationen.
Just nu går det att skicka givarvärden över UDP eller HTTP.
Jag använder logger 2020 mot Home Assistent och får in aktuella förbrukningar och temperaturer men jag har svårt att få bra "dagliga summeringar".  Kunde man få aktuella kWh  på räkneverken med 3 decimaler skulle det vara kanon!
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2023-06-14 15:09 »

Jag har sett din fråga, men kan inte ge ett bra svar, det är bara Andreas som vet vad som är möjligt i den fråga du ställer.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2023-06-15 08:59 »

Logger 2020 har inget räkneverk i sig på det viset som går att skicka över, det är E-logger som står för räkneverksfunktionen och summerar utläsningarna, loggern kan inte hålla ordning på det pga omstarter som skulle nolla räkneverket.

Hade du däremot haft en Logger 1010 med HAN- eller Modbus-avläsning av elmätarna så hade du haft faktisk räkneverkställning ute i loggern och de räkneverken går även att få ut till andra system via både M2M och Modbus TCP.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!