E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 08:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 1010 dör efter några dygn, omstart för att komma igång igen  (läst 3696 gånger)
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2023-06-14 16:07 »

Vi kommer med förklarande bilder imorgon så blir det lättare att förstå.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2023-06-15 08:33 »

Se bifogad bild. På bilden är jordplinten för Modbus på Logger 1010 märkt med "iG". På din logger finns istället ett "-" där.

Det som saknas i din installation är alltså den bruna jordkabeln för Modbus mellan G på SDM630 och iG på Logger 1010.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
AllanM
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2023-06-15 09:46 »

Hej, okey tack för båda era svar, försöker ge mig på det i dagarna. Återkommer!
Loggat
AllanM
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2023-06-15 21:48 »

Hej igen!
Det fungerade nu, lite småpilligt men körde med den avklippta adapterkabeln jag provade förr med och använde den som ledare och när jag väl drog på strömmen igen så dök mätvärden upp direkt på loggerns display.
Tack för all hjälp och vägledning! Återkommer om det skulle vara något mer men förhoppningsvis inte om just dessa problem  Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2023-06-19 14:09 »

Men så bra! Beklagar tjorvet, hoppas det skall rulla på nu, det brukar det göra, det är i regel vid förändringar tjorv uppstår....
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!