E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-28 22:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 1010 dör efter några dygn, omstart för att komma igång igen  (läst 3694 gånger)
AllanM
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« skrivet: 2023-05-20 10:19 »

Hej, vill börja med att skriva att jag är en enkel amatör. Har fått installation utförd av min elektriker. Har alltså en Logger 1010 som är kopplat mot en elmätare Modbus 630.

Efter lite pillande med inställningar och instruktioner på forumet så fick jag till slut igång allting (ett under i sig) där mätvärden laddas upp till E-logger. MEN efter 2-3 dygn cirka så får jag larm om att kontakt med Logger 1010 är borta och går då ner till gästhuset där allt är installerat för att se displayen som typ fastnat i ett läge. Inget händer när jag trycker på knapparna på loggern utan det enda som funkar är att manuellt dra ur strömkontakten och sätta tillbaka. Det hände första gången för cirka 6 dagar sen och då tänkte jag att det var tillfälligt, men nu hände det igen efter att systemet fungerat bra i cirka 2,5 dygn.

Bilderna jag bifogat är för första och respektive andra gången felet upptäcktes.

Vad är det som är fel? Något som är sönder/felkopplat? Vill att detta ska fungera smärtfritt eftersom tanken är att inte behöva gå ner i gästhuset stup i kvarten för att starta om allt då huset kommer i framtiden vara uthyrt.. Tack på förhand /Allan
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2023-05-22 08:20 »

Hej,

Självklart skall loggern gå utan avbrott och handpåläggning. Detta är ett väldigt ovanligt fel, att loggern fryser i skärmsläckarläge såsom i din installation har jag aldrig hört talas om. Vad trist att du råkar ut för detta.