E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 19:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Unknown error # 4200-11-00  (läst 2058 gånger)
thomaslf
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« skrivet: 2023-04-30 12:06 »

Har haft flera Unknown error med några veckor i mellan varje. Har varje gång bara startat om 1010 loggern. Detta har inträffat efter uppdateringen i december 2022.

Men nu när jag skulle starta om den igen så blev skärmen bara hälften av text så jag startade om den igen och sedan är skärmen svart. Jag hade bekymmer när loggern var ny men det löste sig då jag fick instruktioner av rikard med att displayen var svart svart men nu fungerar inte. Med loggern verkar nu skicka data men som sagt displayen är helt svart och ingen reaktion på knapparna Vad ska jag göra ? 
Loggat
thomaslf
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2023-05-01 17:38 »

Nu har den tänt displayen plötsligt men med ett nytt Unknown error. Startar om den och skärmen visar allt som vanligt igen. Något är inte stabilt med min logger.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2023-05-02 07:05 »

PÅ vissa loggrar har det varit problem med glapp på kabeln mellan display och moderkort inuti loggern.
Om du kan öppna loggern (Två hullingar på sidan som håller ihop den) försiktigt, dra inte av kabeln mellan knapparna och moderkortet, och motionera de två kontakterna kanske det löser sig.
Kolla också om du har plastbrickor mellan moderkortet och de mässigsdistanser som displayen är monterad på.
Saknas dessa kan vi skicka ned dessa brickor, och en ny displaykabel till dig.
Är lite osäker på larmen, men de skulle kunna bero på att du saknar plastbrickorna om du har en av våra tidigare loggrar.
Kan lasta ned matningen och möjligen ge larm av olika slag.
Loggat

thomaslf
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2023-05-05 17:05 »

Ska kolla på distanserna i helgen.
Loggat
thomaslf
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2024-01-27 10:29 »

Jag har samma bekymmer då och då jag har bara puls mätning och 3 temp givare inkopplade. Jag hittar dock inte min gamla buggrapport om detta. å verkar ju inte finnas någon lösning. funderar på att måste koppla in matning på ett relä som slår av och på en gång i veckan och nollställer.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2024-01-29 07:48 »

Hej,

Om du i forumets smala menyrad överst klickar Profil->Sammanfattning så kan du sen i panelen "Ytterligare information" klicka "Visa de senaste inläggen från denna person." så hittar du dina egna inlägg.

Flyttade detta till rätt ämne så att vi kan följa upp tidigare diskussion. Du har visserligen samma symptom som tråden du postade i - att loggern stannar med ett felmeddelande - men som jag förstår det ett helt annat felmeddelande.

För visst är det fortfarande "Unknown error # 4200-11-00" du får? Om det är någon annan felkod så är det mycket viktigt att du noterar exakt vad den är - fotografera gärna koden när du ser den.

Då du haft displayproblem också talar mycket för att felet är displayrelaterat. Hur gick det med att kolla distanserna? Jag skulle annars gissa på att själva displaykabeln glappar, du skulle kunna be Rickard skicka dig en ny. En glappande displaykabel kan ge den här typen av fel, glappet kan göra att det blir långa timeouter när loggern försöker kommunicera med den, och då kan timeout-felkoder triggas igång.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!