E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 20:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Flytta Logger från en användare till en ny  (läst 1876 gånger)
P.Stade
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« skrivet: 2023-04-20 07:32 »

Jag har registrerat ett konto i mitt namn för att kunna konfigurera en Logger, men Loggern sitter numera i en kunds utrustning och de vill så klart inte använda min inloggning.
För att slippa konfigurera upp allt på nytt i kundens konto för denna Logger hade det underlättat om denna logger kunde överföras till en nytt användarkonto.
Jag har skapat en ny användare (Vartex2) som jag skulle vilja flytta min registrerade Logger till, är detta möjligt? Borde bara vara att ändra logger-id i er kund-databas.
Det lär bli fler installationer som denna och att behöva sätta upp allt på nytt när kunden tar över Loggern känns onödigt.
Kanske läge för att lägga till en "Flytta Logger-id" till nytt konto funktion.
// Peter
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2023-04-20 08:29 »

Hej,

Inga problem, flyttar loggern så snart kunden aktiverat sitt konto genom att klicka på den mejlade aktiveringslänken.

Det lär bli fler installationer som denna och att behöva sätta upp allt på nytt när kunden tar över Loggern känns onödigt.
Kanske läge för att lägga till en "Flytta Logger-id" till nytt konto funktion.

Kan du inte lägga upp det hela på kundens konto från början? Så brukar vi göra när vi skapar installationer för kunder.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
P.Stade
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2023-04-20 11:13 »

Har inte fått något mejl med aktiverings länk, kommer kanske senare?

Med facit i hand så borde jag kanske skapat ett kundkonto som jag använt men samtidigt är det enkelt att ha ett enda eget konto att jobba med tills det är dags att lämna över...
// Peter
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2023-04-20 11:27 »

Någon har i alla fall aktiverat kontot, kanske din kund? Aktiveringsmejlet går ju till den E-postadress som är kopplat till kontot. Loggern är också flyttad.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
P.Stade
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2023-04-20 13:05 »

Aha, jag har skapat det nya kontot och aktiverat det...
är logger-id flyttat av dig?
// Peter
Loggat
P.Stade
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2023-04-20 13:12 »

Ser att Loggern är nu flyttad till användare Vartex2, Tack för hjälpen.
// Peter
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!