E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-27 07:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Effekt mätare realtid?  (läst 2310 gånger)
Torsten A
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil
« skrivet: 2023-04-14 12:28 »

Hej finns det något sätt att se effekter i realtid. I en snygg mätare?

Skulle vilja kunna se effekten på mina elmätare både total och per fas.

Bifogar exempel bild från eliq, som tyvärr lagt ner.


Är detta möjligt?

Mvh Torsten
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2023-04-17 10:32 »

Hej,

Hur täta uppdateringar behöver du? Hur långa stunder åt gången behöver du titta på effekten?

Det som finns i E-logger som väl är lite åt det hållet är det vi kallar systembild, där kan du fälla in mätvärden, visare och minidiagram ovanpå en bild du själv skapar. Men det är inte mobilanpassat. Och realtid är det inte, tätast uppdateringsintevall är var 10:e minut. Besöker du sidan efter 10 minuter eller längre är värdena alltid färska. (Den publika sidan bygger på samma uppdateringsprincip om du bara behöver se siffrorna.)

En mer realtidig funktion är livefunktionen, den uppdaterar var 10:e sekund. Men det är ingen snygg mätare utan ett linjediagram med mätvärden under. Och det är inte mobilanpassat. Och uppdateringarna pågår en begränsad tid. Kruxet är att strömmande liveuppdateringar tar en hel del bandbredd.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Torsten A
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2023-04-17 11:49 »

Hej,

Hur täta uppdateringar behöver du? Hur långa stunder åt gången behöver du titta på effekten?

Det som finns i E-logger som väl är lite åt det hållet är det vi kallar systembild, där kan du fälla in mätvärden, visare och minidiagram ovanpå en bild du själv skapar. Men det är inte mobilanpassat. Och realtid är det inte, tätast uppdateringsintevall är var 10:e minut. Besöker du sidan efter 10 minuter eller längre är värdena alltid färska. (Den publika sidan bygger på samma uppdateringsprincip om du bara behöver se siffrorna.)

En mer realtidig funktion är livefunktionen, den uppdaterar var 10:e sekund. Men det är ingen snygg mätare utan ett linjediagram med mätvärden under. Och det är inte mobilanpassat. Och uppdateringarna pågår en begränsad tid. Kruxet är att strömmande liveuppdateringar tar en hel del bandbredd.

Jag kör många skärmar vid datorn hemma och brukar ha det uppe på någon så man alltid ser dem. så rätt tätt uppdateringar. Så man kan fånga upp å se om något händer. tex. när ac i serverrummet går igång m.m. Vilket jag hade eliq till innan. men är som sagt nerlagt.

Är mest ute efter att se det på Webben. bara att bilden råkade vara på mobilen.
E-loggern graferna är väldigt svår lästa och otydliga, och man måste uppdatera dom hela tiden.
Systembilden har jag inte förstått ännu. finns det färdiga bilder att välja mellan? jag är ingen designer. vill bara ha tydliga mätare som på bilden jag bifogade. går det att lösa via systembild?


Just nu fjärrstyr jag min server där jag har loggersoft på så får hyfsat bra info, men saknar stora tydliga mätare, men, loggersoft har börjat bråka med mig nu. och inte optimalt att fjärstyrar serven bara för detta.

Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!