E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 01:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Blåskärm och röd lysdiod  (läst 2177 gånger)
Hubert
Medlem

Antal inlägg: 32


Visa profil
« skrivet: 2023-03-15 05:42 »

Hej

Min skärm är blå och visar:

23-03-14 22:27:00 v2 30224
Error fwb 1531733 199 68 68 68 0


Mvh Hubert
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2023-03-15 07:22 »

Hej,

Mest troligt ett högst tillfällligt minnesfel pga omkopplingar/omstarter, brukar inte komma under normal drift. Om du nollställer loggern försvinner felet.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Hubert
Medlem

Antal inlägg: 32


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2023-03-15 07:49 »

Tack för snabbt svar.

Stängde av strömmen till Loggern och nu funkar det igen.

Det enda jag gjorde igår strax innan medelandet kom ( såg medelandet denna morgon) var att läsa av mätvärden.

Detta fel får inte komma när jag är bortrest. Solanläggningarna kan bli överhettade.

Finns felkoder tillgängligt via forumet?

Mvh Hubert
Loggat
Hubert
Medlem

Antal inlägg: 32


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2023-03-15 22:14 »

Hej.
Fick samma medelande igen.
Det jag gjort är att försöka koppla in den felande ljussensorn och stänga av internet.

Så här kan jag inte ha det när loggern hänger sig varge kväll.

Nu låter jag mitt Wifi vara på över natten.

Mvh HUbert
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2023-03-16 07:48 »

Hej,

Nej, det finns ingen lista på den här typen av felkoder som är ämnade för felsökning av mjukvaran.

Det är förstås alldeles självklart att loggern inte skall hänga sig. Detta löser sig som allt annat. Först måste vi konstatera att det inte bara var något tillfälligt udda fel som kommit av installationen och som försvinner av nollställning. Sen kan vi gå vidare med ev. felsökning.

1) Som sagt, du måste nollställa loggern för att få bort felet. Uppfattade aldrig att du gjorde det? Att det inte kommer precis när du startar betyder inte att källan till felet är borta.

2) Det behövs exakta felmeddelanden för att kunna felsöka. Fick du verkligen exakt samma felkod den andra gången eller skilde sig några siffror?

3) Hur kommer det sig att du stänger wifi på natten? Då tappar du möjligheten att larma för utebliven kontakt med loggern som ju är det bästa sättet att ha koll på att den fungerar hela tiden.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!