E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 11:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad kostar uppkoppling av e-logger via mobilt bredband?  (läst 7252 gånger)
Laddomat1
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« skrivet: 2010-10-28 17:39 »

Hej
Vad kostar uppkoppling av e-logger via mobilt bredband?
Hur mycket trafik är det på uppkopplingen?
mvh
AT
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010-10-28 18:51 »

Mobilt bredband kostar mellan 85 och 350 kr/månad beroende på vilken leverantör, och vilket abbonnemang du väljer.
Datamängden som skickas blir ca 1 Mb/månad och givare.

Jag testkör nu TELE2:s mobila bredband på en testlogger, och det har funkat fint i två veckors tid. Kostar 89 kr/månad om jag inte minns fel.
Loggat

Rogerkiosk
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-11-02 17:10 »

Gammal tråd men den enda jag hittar.
Har logger-2020 i hus för övervakning, tidigare med fiberbredband för 785:-/ månad.
Huset nu tomt och fiberbredband uppsagd. Kommer så att bli över vintern.
Har någon en lösning med mobilt bredband och vilken utrustning skall man då installera ?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2022-11-02 18:48 »

Du behöver en 4g-router. Teltonika TRB140 är bra, men kanske onödigt dyr för enklare ändamål. Bör fungera med vilken 4g-router som helst, men kolla gärna omdömen hos prisjakt osv.

Vad gäller abonnemang så beror det på vilka operatörer som har bra täckning där huset finns? Men ett prisvärt abonnemang är Halebop årskort Surf 0,5 GB/mån i ett år för 479:-.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rogerkiosk
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2022-11-15 15:00 »

Jag gjorde som Andreas sa: Teltonika TRB140 samt Halebop kontantkort med årskort Surf 0,5 GB/mån.
Funkar kanon. Tack  Glad
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2022-11-16 08:15 »

Tack för återkopplingen, fint höra det blev bra!  Leende (smiley)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!