E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-24 14:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bytt 2020 till 1010, kanaler hittas inte samt inga rapporter  (läst 2785 gånger)
tobbjo
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2023-01-23 08:42 »

Jag har misslyckats med att få med mina gamla kanaler vid uppgradering från 2020 till 1010.

Jag har även inte min sms pott tillgänglig i 1010, den borde väl vara gemensam för mina två loggrar?

Jag får inte heller upp mina rapporter på el och pelletsförbrukning på 1010:an

Tre fel, vad jag kan se, hur gör jag?
Tack!
Tobias
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2023-01-23 11:07 »

Hej,

Det låter som om du lagt in den nya loggern parallellt med den gamla istället för att lägga in den nya där den gamla var?

I så fall behöver du nollställa den gamla Logger 2020 så att den inte längre kopplar upp sig mot E-logger. Sedan behöver du nollställa Logger 1010, gå över i driftläge E-logger, skriva in det ID som visas i loggerns display under Inställningar->konto i E-logger där ID för din gamla Logger 2020 finns. Sen följer du stegen på "Att göra"-sidan, och efter det skall loggningen med Logger 1010 fortsätta i de kanaler du hade tidigare.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!