E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 18:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ta bort kanal Elpris  (läst 2873 gånger)
Jocke E
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« skrivet: 2022-12-06 20:06 »

Hej, jag undrar om man kan ta bort kanalen elpris på nåt sätt så man slipper ha med den i grafen. När den är med så blir grafen inte så tydlig, allt annat komprimeras ju.

/Jocke
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-12-07 06:45 »

Hej!

Det bör gå att ordna. Men varifrån menar du ätt du vill ha bort den?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Ole
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-12-07 14:05 »

Håller med JockeE.
Det enklaste vore väl att ha två y-axlar, en till vänster med temperaturer och en till höger med kr/ören.
Önskvärt vore också att kunna välja alla eller vissa kurvor i diagrammet, inte bara alla eller en i taget som det är nu.
Loggat
Jocke E
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2022-12-07 21:24 »

Hej, när jag går in på grafer på min sida och väljer visa alla kanaler så får jag med den. Försökte bifoga en bild men det gick tyvärr inte
Loggat
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2022-12-08 07:22 »

Hej,

Det går ju skapa olika grupper av de kanaler som man vill visa samtidigt i en graf, se bild på elpris och utetemp.

Loggat
Jocke E
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2022-12-08 11:39 »

Vad jag kan hitta så kan jag bara skapa grafer med en kanal i taget eller alla kanaler ihop. Jag skulle vilja se alla kanaler ihop förutom elpriset då.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2022-12-09 08:19 »

Om du går till Inställningar->Kanalgrupper så kan du välja upp till 10 kanaler du vill ha i en grupp. Sedan väljer du kanalgruppen när du gör en graf.

Har i alla fall tagit bort elpris från "Alla kanaler" under grafer nu.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jocke E
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2022-12-10 01:14 »

Tack för hjälpen
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!