E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 16:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Se pelletsåtgången i under översikt i grafen  (läst 2318 gånger)
Mikael Naslund
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2023-01-10 09:33 »

Hej !

Jag har kopplat in så jag får se hur mycket pellets det går åt totalt.
Hur kan jag se den i grafen dag för dag ?

M v h Micke N
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2023-01-11 08:36 »

Hej,

Det finns två möjligheter; rapportfunktionen och stapeldiagram på den publika sidan.

För att aktivera rapportfunktionen behöver du först lägga in din huvudelmätare, klicka "Ändra" under "Kanaler" för huvudelmätaren och välj kanaltyp “El total”. Klicka sedan "Ändra" under "Kanaler" för pellets och välj kanaltyp “Fastbränsle”. Efter någon timme bör rapporten dyka upp.

Stapeldiagram hittar du under "Grafer", välj "Stapel" under "Typ" och sen pelletskanalen, välj tidsomfång en vecka och starttid noll. Om du sedan klickar knappen "Publik" ovanför grafen så får du in grafen på din publika sida. När du sen går in på den publika sidan kommer grafen att uppdateras automatiskt.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!