E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-26 12:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rapporter  (läst 3818 gånger)
Enk Projektet
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« skrivet: 2022-12-08 16:15 »

Hej

Funktionen med rapporter har jag inte använt i någon större utsräckning, ser att det finns några som är valda i denna men förstår inte hur jag väljer/väljer bort.
Finns det någon enkel beskrivning? Jag har försökt att söka i forumet utan resultat och i manualen klarar inte min ADHD hjärna att tyda tyvärr.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-12-09 08:25 »

Hej!

Vilka kanaler som ingår i rapporten styrs av valet “kanaltyp” i kanalinställningarna.
Gå till E-logger->Inställningar->Kanaler.
Där i kanallistan har du en kolumn "Typ" där det till exempel står "El total" och "Elförbrukare"
Klicka "Ändra" bredvid de kanaler du vill ändra och välj sen mellan de kanaltyper som visas i listan. "Ingen" betyder att kanalen inte kommer att komma med i rapporten.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Enk Projektet
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-12-09 12:10 »

Nu har jag ändrat men ser ingen skillnad, se bif bilder

Ang temp givarna kan jag inte välja någon kanaltyp utan Ingen är det enda som finns, är det någon inställning som gör detta?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2022-12-09 12:16 »

Har du redan använt Innetemp och Utetemp så är de så att säga förbrukade, då finns inget kvar att välja för resterande temperaturkanaler.

Det kan dröja en timme, ibland upp till ett dygn innan ändringar slår igenom i rapporten.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Enk Projektet
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2022-12-12 09:47 »

Ingen skillnad sedan i fredags, jag fattar ingenting vad jag ska göra
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2022-12-15 11:00 »

Hej,

Vad är det du försöker åstadkomma, exakt vilka kanaler som nu inte är med i rapporten vill du ha in där?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Enk Projektet
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2022-12-16 12:06 »

Jag har 9st elmätare men kan bara se 5 av dom i denna vy, temp SPA bad är kanske inte den jag alltid vill se men förstår inte hur jag ska göra för att se det jag vill se, är detta inte möjligt att välja?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2022-12-20 14:40 »

Hej,

Det låter korrekt, det går att välja “El värme”, “El total” samt max 3 “Elförbrukare”, totalt 5.

Vilka kanaler som ingår i rapporten styrs av valet “kanaltyp” i kanalinställningarna.
Gå till E-logger->Inställningar->Kanaler.
Där i kanallistan har du en kolumn "Typ" där det till exempel står "El total" och "Elförbrukare"
Klicka "Ändra" bredvid de kanaler du vill ändra och välj sen mellan de kanaltyper som visas i listan. "Ingen" betyder att kanalen inte kommer att komma med i rapporten.

Det kan dröja en timme, ibland upp till ett dygn innan ändringar slår igenom i rapporten.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!