E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 03:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Err 254 vid nollställning av logger1010  (läst 2971 gånger)
PatricG
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« skrivet: 2022-12-04 09:27 »

Hej.
Har precis köpt en logger 1010 och fick problem med värdena ifrån Han och även pulsmätningen av energimätare för el.
I loggern visades rätt värden men i e-logger blev det bara små decimal tal, totala förbrukningen gick heller inte att få fram m.m

Jag ledsnade och försökte nolla loggern, har även rensat sd kort och provat att inte ha givare anslutna, inaktiverat/aktiverat utgång via http m.m
Har nu nollat ett antal gånger och det blir likadant varje gång.

Allt fungerar i loggern men när jag går till översikt och ska ladda över definationer blir det fel.
Ena gången ladda den över seriella definationer men sedan får jag felet:

FEL: Def. err 254.
Ingen definition för givare från extern datakälla har skickats till loggern sen klient-id ändrats, klicka här för att göra det


Kan klicka x gånger på den, det som verkar ändras är att det dyker upp nya givare typ ES i displayen på loggern, var uppe som mest på 45 ES

Så nu har jag bara översikt och konto i e-logger och kan inte konfigurera om loggern.



Loggat
PatricG
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-12-04 19:49 »

Lite uppdatering, hade kvar sidan på e-logger där menyerna fanns kvar, då kunde jag gå runt evighets lopen och gå till kanaler och givare, kunde uppdatera givare och tog sedan bort dom givarna som inte hittades, bl.a elpris som jag hade 4 st av.

Då gick det bättre att uppdatera referenserna, men alla 1-wire sensorerna fick jag först ta bort kanalen för och sedan skapa en likadan kanal, värdena uppdaterades inte.
Likadant med inne och ute temperatur som även dom gick via 1-wire sensorer.

Men värdena för energimätarna och HAN mätarens effekter kvarstår, visar alldeles för lite(kan vara decimalfel), på loggerns display visar det dock rätt.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-12-05 08:04 »

Hej!

Vad är det för typ av HAN-elmätare, dvs fabrikat och modellbeteckning?

Vad är det för typ av energimätare och hur är de anslutna?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!