E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 10:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Problem Logger2020 - fel #6 i minst 24 timmar - loggermjukvara 110119  (läst 3947 gånger)
Anders Öberg
Medlem

Antal inlägg: 16


Visa profil
« skrivet: 2022-11-08 05:00 »

Jag försöker koppla upp en Logger 2020 mot nätet. ( har kört med seriell koppling i många år nu med PC som börjar ge upp... )

Loggern tilldelas en ip adress. Den anger vilken port jag skall öppna och jag har öppnat den i routern. Gjort forward på TCP/UDP i brandväggen till routern. Ändå säger den "Check router".

Har provat att:

Att starta om loggern.

Att radera/nollställa minnet i loggern och därefter mata in ny port och ny Id i webbtjänsten.

Jag har även provat med att koppla ur givarna och göra nollställning + omstart men ingen skillnad.

Jag har i övrigt inget problem med internetuppkopplingen vad det gäller utgående trafik, och inte heller problem att nå andra maskiner innanför brandväggen där jag gjort forward på portar. 

Jag ser att det regelbundet kommer paket på mitt LAN från loggern ( ett broadcast )

Förslag på hur jag går vidare?

/Anders Öberg
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2022-11-10 08:47 »

Låter som att du har en urgammal mjukvara i din logger?
Har du köpt den ny av oss nu, eller är den begagnad?
Loggat

Anders Öberg
Medlem

Antal inlägg: 16


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-11-25 13:07 »

Jag har köpt den ny av er för länge sedan tillsammans med massor med givare för både temp, el och vattenmätning.

Web IQ 2011
mjukvaruversion 110119
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2022-11-27 10:28 »

Har du några ideer Andreas?
Det går skicka upp loggern till oss för uppdatering så du slipper portöppningen.
Vi tar 125 kr inkl returfrakten för det.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2022-11-28 08:08 »

Ja, Logger 2020 med mjukvara äldre än 111109, dvs dryga 11 år, måste skickas in för manuell uppdatering för att kunna anslutas mot E-logger.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!