E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 18:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Felkod G0 E3 Logger 2020  (läst 2959 gånger)
Enk Projektet
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« skrivet: 2022-10-11 14:53 »

Har flera elmätare som jag haft i många år, idag kopplade jag in 3st till och fick först felkod som givarfel 21,22 och 23 trots att alla är kopplade likadant, nu får jag upp en felkod som heter G0 E3 och får ingen träff när jag söker i forumet.
Logger 2020 och alla mätare är ABB
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-10-11 15:08 »

Hej,

Det du ser är det som i manualen kallas "Givar- och modulfelslarm vid start" - "Om någon tidigare detekterad modul eller givare inte svarar då loggern startar visar displayen “Fel” samt antal givare (G) och expansionsmoduler (E) som inte hittats igen. Dessutom blinkar statusdioden rött" Dvs du har 3 expansionsmoduler som loggern inte hittar, det kan bero på glapp eller felkoppling eller att givarnätet blivit för komplicerat.

Dessa 3 st nya ABB-mätare du nu anslutit, är de anslutna via expansionsmoduler P3IQ?

Hur många expansionsmoduler har du nu totalt?

Ett tips är att stegvis koppla in en modul i taget och kontrollera att varje inkopplad modul fungerar innan nästa kopplas in.

Har du många expansionsmoduler kan det vara idé att dela upp dem mellan de två onewireingångarna på Logger 2020.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Enk Projektet
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-10-11 15:12 »

Hej

Ok, jag får kolla igen detta en gång till, jag har 7st P3IQ varav 4st har funkat i flera år

Dom 3 sista mätarna är alla kopplade via P3IQ
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!