E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 03:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Initial boot verkar inte funka  (läst 1939 gånger)
Bengt Olsson
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2022-09-22 17:58 »

Ny Logger 2020 användare här. Har kopplat in pulsgivare för optisk elmätare, Eth sladd och 12V adaptern. Hör först två korta "beep" följt av ett meddelande "Push the button". När jag trycker in knappen upprepas omedelbart samma sekvens, dvs två korta "beep" följt av meddelandet "Push the button". Inget annat och varje gång jag trycker in knappen. Drog ut adaptern och försökte igen, men samma resultat. Vad kan vara fel?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-09-23 07:47 »

Hej,

Det var tråkigt att höra med sådant problem det första som händer. Har du någon annan 12V-nätadapter med + på mittstiftet liggandes som du kan prova med? Jag skulle också rekommendera att du kopplar ur allt annat, dvs pulsgivaren och om du har nätverkskabel eller nån tempgivare ansluten, och provar starta loggern utan något alls anslutet förutom nätagget.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2022-09-23 10:29 »

Ibland kan det fungera med att radera minnet: http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020#Nollst.C3.A4ll_logger_.E2.80.93_radera_alla_inst.C3.A4llningar
Det kan också vara vi som av misstag kört in programmet till en av våra andra loggrar i fel "loggertyp", det har hänt en gång tidigare...
Men om du testar det Andreas föreslår, och sedan, om det inte hjälper, att radera minnet så vet vi i alla fall mer säkert att det är nåt galet.
Loggat

Bengt Olsson
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2022-09-24 15:24 »

Tror inte att agget är dåligt, fin och stark display. Men jag har en hypotes. Jag funderar på om jag använder resetknappen som kommandoknapp? Saknar en bild i manualen på vilka knappar som finns och var de sitter. Men ska försöka förklara: om man tittar på västra kanten (norra är kopplingsplinten och på södra sitter Eth kontakt och kraft) så finns två "knappmoduler" brevid varandra. Den jag använder är den till höger. Den till vänster ser likadan ut men saknar den runda svarta plastknappen att trycka på. Jag har förmodat att det är någon sorts reset som ska trycka in med en skruvmejsel eller så. Eller så saknas helt enkelt den svarata runda plastknappen. Skulle vara så mycket enklare med en bild i wiki:n som visar var knapparna sitter...

Är jag ute och cyklar helt eller?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2022-09-24 15:28 »

Du har nog brutit av knappen när du öppnat loggern, prova sticka in nåt i hålet, typ en avklippt tops, och ”ä känn om det klickar. I så fall borde det funka.
Loggat

Bengt Olsson
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2022-09-24 15:33 »

Kan inte minnas att nånting gick sönder när jag öppnade loggern, men den funkade när jag tryckte in med en skruvmejsel. Nu till nästa problem, att få pulsgivaren att funka men det får bli en ny tråd...  Leende (smiley)
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!