E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-28 21:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Solceller [Sungrow DTSD1352-C/10(80)A]  (läst 9959 gånger)
ulfmod
Medlem

Antal inlägg: 138



Visa profil
« Svara #30 skrivet: 2023-04-20 14:39 »

Routern är Telia WiFi-router Plus v3 kopplad med kabel till TP-link Deco M5 Mesh och en TP-link Deco M5 Mesh i garaget kopplad med kabel till växelriktaren.

Händer inget när jag går till http://192.168.68.100/mtmlog respektive http://192.168.68.100/ från bärbar dator och mobil.
Loggat

/Uffe
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #31 skrivet: 2023-04-24 13:33 »

Mycket märkligt att du inte kan få kontakt med loggern inom ditt interna nätverk. Vad använder du för webbläsare?

Har du provat pinga loggern? Hur ser det ut om du i Windows trycker windowstangenten+r och skriver "cmd" och sen i kommandoprompten skriver "ping 192.168.68.100" + retur?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
ulfmod
Medlem

Antal inlägg: 138



Visa profil
« Svara #32 skrivet: 2023-04-24 19:19 »

Använder Chrome, bifogar resultatet.
Loggat

/Uffe
ulfmod
Medlem

Antal inlägg: 138



Visa profil
« Svara #33 skrivet: 2023-04-24 19:39 »

ipconfig.
Loggat

/Uffe
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #34 skrivet: 2023-04-28 08:32 »

Hej,

Var det ping-resultatet du tänkte bifoga i inlägg #32? I så fall blev det nog fel bild.

Ang. ipconfig så ser det ut som om du har flera ethernet-adaptrar aktiva, det är kanske detta som är problemet... Vad används respektive adapter till?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Pelle
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #35 skrivet: 2023-04-29 09:08 »

Hej!  nu ger jag mej in på något som jag inte har full kunskap om.en accesspunkt måste vara trådkopplad till en router.jag har liknande installationer själv använder 2st wlanenheter som körs i bridge mod, slutresultat är att installationen ersätter kabeldragning.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #36 skrivet: 2023-05-02 09:06 »

Hej!

Ah jo, men nu är det inte en router vi pratar om utan om en dator som har flera aktiva adaptrar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
ulfmod
Medlem

Antal inlägg: 138



Visa profil
« Svara #37 skrivet: 2023-07-12 10:00 »

Bifogar ping-resultatet, har fortfarande inte löst problemet.
Loggat

/Uffe
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #38 skrivet: 2023-07-18 16:54 »

Hej,

Så bra, då verkar det som att du har kontakt mot loggern inom det lokala nätverket.

Men från webbläsaren fungerar fortfarande varken
http://192.168.68.100/mtmlog
eller
http://192.168.68.100/outlog
?

För att utesluta problem med webbläsaren kan du prova att köra telnet mot port 80 på loggern.

Du kan installera en telnetclient i windows från kommandoraden med kommandot
Kodstycke:
pkgmgr /iu:"TelnetClient"

Sen kör du telnet mot port 80 genom att i kommandoraden skriva
Kodstycke:
telnet 192.168.68.100 80

Vad händer?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
ulfmod
Medlem

Antal inlägg: 138



Visa profil
« Svara #39 skrivet: 2023-07-24 16:19 »

Bifogar bilder på vad som hände, samma resultat på MTMLOG som OUTLOG.
Loggat

/Uffe
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #40 skrivet: 2023-07-31 08:07 »

Hej,

Men så bra "Log is empty" betyder att du fick fram anropsloggen för Modbus TCP i webbläsaren! Undrar just vad det kan ha varit för problem förut när det blev "webbplatsen kan inte nås".

Så nu kan du försöka skapa om Modbus-TCP-givaren. Vänta någon minut så att några anrop hinner ske, sen går du då till http://192.168.1.100/mtmlog och tar en skärmdump så ser vi ev. felmeddelanden där.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
ulfmod
Medlem

Antal inlägg: 138



Visa profil
« Svara #41 skrivet: 2023-09-05 14:28 »

Det har löst sig med import och export, bytte till Logger 1010, återstår att få in produktionen från solcellerna.
Finns det någon andrahandsmarknad för loggrar? jag har en Sunlogger 2020 och en Logger 3030 som jag gärna säljer.
Loggat

/Uffe
Sidor: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!