E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 09:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kommersiellt  (läst 3774 gånger)
Tony Sandberg
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« skrivet: 2022-06-02 21:57 »

Hej
Hur gör ni som installerar/säljer logger åt kunder.
Registrerar ni logger konto på kunden eller använder ni eget konto och riggar allt och bara delar den skapade hemsidan med system bild etc?
Tips på koncept som är smidigast och att föredra uppskattas.

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-06-07 08:44 »

Jag skulle nog säga att det nästan alltid är bäst med konton registrerade direkt på kunden. Nackdelen med att registrera en kund på ditt eget konto är att kunden måste gå genom dig för minsta ändring, samt att du själv behöver ta in abonnemangskostnaden. För en kund med ett statiskt upplägg och som inte kan eller vill göra något själv kanske det kan vara ett alternativ.

Vi kan hjälpa till med att skapa konto så du slipper verifiering av E-postadressen när konto skall registreras på en kund.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tony Sandberg
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-06-07 17:36 »

I detta fall är nog kunden bara intresserad av siffror så tanken är att dela ut adress till den skapade hemsidan med system bild men har inte riktigt koll på om det det skapas en per logger eller per konto vilket är rätt avgörande.
Detta är ett litet test för mig själv för att lära och prova vad som funkar.
Men som du säger så är det nog bättre registrera konto direkt på kunden som sedan lämnar ut login uppgifter så man kan konfigurera och starta upp och underhålla vid behov.
Har i detta fall sålt logger med tillbehör och installation där ett års abonnemang ingår ( ej uppdaterat mitt konto med +1 logger än så möjligheter finns)
Får kolla lite med kunden.

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2022-06-10 15:15 »

Vid flera loggrar på samma konto så har varje logger en komplett uppsättning av allt i webbtjänsten, så varje logger har sin helt egna systembild, hemsida osv.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2022-06-13 07:35 »

Det där med att dela med sig av sin Login (som kunden skulle behöva göra) är egentligen ingen säker struktur.
Det bästa vore nog om man som ägare av ett konto kunde lägga till en användare med egen login, i detta fall det företag som sålt dem "lösningen" och ska vara en partner även framgent.
Vet inte hur knepigt det skulle vara att lösa. Andreas?

Lösningen med flera loggrar till ett företagskonto ser jag som en möjlig lösning om man har för avsikt att övervaka t.ex. kunders fastigheter/värme/vatten och bedriva felsökning och åtgärd vid larm, åt ett gäng olika kunder - i fall som dessa är det ju inte ens säkert att slutkunden är intresserad av några siffror, bara att larmen kommer fram till någon som åtgärdar problemet.
Loggat

Tony Sandberg
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2022-06-17 00:51 »

Blev så att logger står på mitt abonnemang samt även det mobila bredbandet som faktureras kund årsvis.
Abonnemanget är ju uppbyggt på det viset med lite billigare med fler logger så kändes mest naturligt.
Sedan tror jag inte kunskap. vilja, tid inte finns för alla för att rigga det som behövs för att få ett bra resultat.
Och i detta fall är kunden mest ute efter mätresultat under en viss tid men förhoppningsvis ser kunden alla fördelar och möjligheter med detta system och vill ha fler Glad
PS: Vore väldigt bra om det gick att få stapel diagram på antal starter för digitala ingångar/specialräknare så man kunde jämföra före efter diverse åtgärder samt även vid diverse felsökning av kyl/värmepumps system som tjuv stannar och så klart aldrig gör det när man är på plats.
Det som sliter mest på en kompressor är starter och vore bra att kunna jämföra.
Är ju fantastiskt vad värden man får fram med special räknaren men dessa nollas ju när period gått ut och går inte att redovisa i en jämförelse vad jag vet.
mvh KylTony
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!