E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-23 13:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Inkoppling sdm120ctp  (läst 3032 gånger)
thomaslf
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« skrivet: 2022-04-19 14:23 »

Hej

Fråga 1 hur kopplar jag in mätaren mot 1010, vill ha både import och export från puls utgångarna ? Har tänkt å tänkt men

Fråga 2 om jag byter till Eastron SDM120CTM MID för strömspole kan jag ha samma strömspole som nu ?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-04-20 15:26 »

Hej!

Du har alltså inte en Modbus-mätare, utan en med pulsutgångar? Om den har två programmerbara pulsutgångar borde du kunna ansluta dem på var sin pulsingång på Logger 1010. Har du en Modbus-mätare väljer du enkelt import respektive import från listan med register att läsa ut.

Ang. strömspolarna så kommer Rickard att svara på det.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2022-04-21 07:21 »

Nu vet jag ju inte vilken typ av strömspole du har, men det borde gå förutsatt att den har 1 eller 5 V utgång.
Det är viktigt att du ställer in "ration" korrekt, då man bara har ett försök på en MID-certifierad elmätare, så om det blir fel så är det skrot av elmätaren, eller så måste du beställa en strömspole som stämmer med den ratio du ställt in.

Pulsutgångarna kopplas som följer:
12V från Loggern till plint 6, plint 5 på elmätaren till en av pulsingångarna på loggern, plint 7 på elmätaren till en annan av pulsingångarna på loggern.
Om jag tolkar hemsidans instruktioner korrekt skall det vara 1000 pulser/kWh på både import och export.
« Senast ändrad: 2022-04-21 07:25 av Rickard » Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!