E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 06:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mätvärden från HAN visas ej i displayen  (läst 1953 gånger)
henisa
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« skrivet: 2022-04-26 07:29 »

Har kopplat en Logger 1010 HAN mot en elmätare Kaifa MA304H4 men jag får inga mätvärden till Logger 1010.
Jag har anslutit pin 1 & 2 till M-Bus + och -, lagt till HAN samt valt 8 givare från HAN som jag vill presentera på displayen.
Jag har provat detta på två olika elmätare med HAN-porten aktiverad. Är det något jag missat att göra?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2022-04-26 07:36 »

Har du skapat kanaler av givarna och valt "visa i display" i inställningarna?
Loggat

henisa
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-04-26 08:04 »

Jag har valt "Visa i display" för de här åtta givarna från HAN och namnen visas i displayen men utan värden. Däremot har jag inte skapat kanaler för dem. Behöver jag det om jag bara vill visa värdena lokalt på displayen?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2022-04-26 08:05 »

Är faktiskt osäker på det, prova.
Visas värdena i givarlistan?
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2022-04-26 08:24 »

Jag har valt "Visa i display" för de här åtta givarna från HAN och namnen visas i displayen men utan värden. Däremot har jag inte skapat kanaler för dem. Behöver jag det om jag bara vill visa värdena lokalt på displayen?

Hej!

Några kanaler behöver inte skapas utan det räcker med att givare är definierade för att mätvärden skall synas i loggerns teckenfönster.

Men känner inte igen att någon skall ha testat Kaifa MA304H4 så det kan vara så att det behövs någon kodjustering för den. Jag mailar dig om hur vi går vidare.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!