E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 09:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tom givarlista  (läst 3939 gånger)
Håkan
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« skrivet: 2022-03-06 14:42 »

Hej min givarlista är tom?
Jag har fungerande kanaler och jag kan finna givare (inte alla) om jag skapar en ny kanal.
Men i e-logger menyn så är givarlistan tom alla de andra kanaler, larm, styrningar mm finns där.
Jag har gjort om starter, reset mm men får ej några givare i givarlistan.
Tips
Vänligen
Håkan
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-03-07 09:48 »

Hej,

Det du upplevde var ett "HTTP ERROR 500" som uppstod för 1010/3030-loggrar med mjukvara äldre än 210609, pga uppdateringen av E-logger som gjordes i fredags för att kunna stödja Modbus TCP. Nu är det åtgärdat. Beklagar trasslet och tack för att du sade till!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Håkan
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-03-08 19:53 »

Tack för snabbt svar!
Får fortfarande ej några givare i listan, fast omstart.
Har version 210129 Logger 3030 STD
Måste jag kaske uppgradera?
/Håkan
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2022-03-09 07:59 »

Nej uppdatering av loggern skall inte behövas. Men där var ytterligare ett problem just med 3030 STD relaterat till serveruppdateringen, nu borde det fungera. Återigen beklagar trasslet! Tack för att du sa tilll!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!