E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 11:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Elmätarna försvann efter uppgradering  (läst 12244 gånger)
Roffer
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2010-10-12 22:33 »

Jag uppdaterade min Logger i kväll, dock så tappade den kontakten med elmätarna, en pulsstyrd och en via diod.

Ej hittad Energi 320008014E9B00DF 1000 xxx1.77 Elmätare  Radera
Ej hittad Energi FB0008014E9B01DF 10000 xxx0.04 Värmep  Radera
 
 Jag har provat att starta om loggern utan framgång.
 
 
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010-10-12 22:42 »

Klicka på översikt i menyn och kolla om det inte står nåt om att du behöver uppdatera definitioner, kanaler, larm o.s.v.
Du kan behöva klicka på "översikt" fler än en gång efter att du omdefinierat e-logger för att talla inställningar.
Loggat

Roffer
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2010-10-15 22:29 »

Jag har tryckt på översikt fler ggr nu, dessutom så har ja tryckt på reset, provat att koppla ur givarna och nu senast radera dessa, så nu kommer de inte tillbaka Arg En av givarna på 3trådslinjen försvann 5 minuter efter uppdateringen den visar - nu när de andra visar rätt.....I displayen står det givarfel 4t.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2010-10-16 14:28 »

Vad tråkigt att du har problem.

Vad visar elmätaringångarna när du tittar på loggerdisplayen?

Du skriver inget om det, men jag antar att du provat klicka knappen "Uppdatera givarlista" på sidan givare i webbtjänsten också?

Vissa uppgraderingar kräver nollställning av loggerminnet, stod det något om det i anvisningarna på uppgraderingssidan för den version du uppgraderade till, har du provat? Om du nollställer, kom ihåg att du behöver aktivera internetläget i loggern igen efter nollställningen.

Vad gäller givarfelet "givarfel 4t" så rör det sig med största sannolikhet om glappkontakt, kontrollera alla skarvar, förgreningar och anslutningar och starta om loggern.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Roffer
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2010-10-16 19:26 »

Nu fungerar det, jag nollställde loggerminnet och fick koppla in seriekabeln för att ställa in allt igen. Jag uppdaterade till 100707.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!