E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-24 20:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kan man läsa av från minneskortet till E-logger?  (läst 3038 gånger)
Skogstorp
Medlem

Antal inlägg: 51


Visa profil
« skrivet: 2022-01-27 18:13 »

Hej,

Idag har vi varit utan internet några timmar. Kan man uppdatera E-logger med data från minneskortet i Loggern? Vi har en Logger1010 med ett SD-minneskort

//Thomas
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2022-01-28 07:06 »

Loggern laddar själv upp alla data så snart internet är tillgängligt igen (Från ett annat internt minne)
Huruvida man kan ladda upp specifikt från minneskortet kan nog bara Andreas svara på.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-01-28 08:33 »

Hej!

Ja precis, som Rickard säger så skall data dyka upp i webbtjänsten av sig själv efter ev. internetavbrott.

Uppladdning av data från minneskort till E-logger är en bra, men ganska komplicerad funktion, som står på att-göra-listan.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Skogstorp
Medlem

Antal inlägg: 51


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2022-01-28 19:51 »

Efter avbrottet så fick starta om loggern för att få den att koppla upp mot nätet. Även fast jag tog bort larmet. Borde inte loggern själv kunna koppla upp sig?

När jag tittar så finns inte data med vad gäller grafer och i rapporten.

//Thomas
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2022-01-31 07:24 »

Jodå, loggern skall själv koppla upp sig. Så det du beskriver låter konstigt. Vad höll loggern på med när den startades om, var det något felmeddelande i teckenfönstret?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Skogstorp
Medlem

Antal inlägg: 51


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2022-01-31 15:58 »

Jo det var ju ett felmeddelande som blinkade, som jag tyvärr inte antecknade. Jag försökte trycka på knapparna på loggern, men inget hände. Så jag fick starta om den.

Jag ska komma ihåg att anteckna om det händer igen.

//Thomas
Loggat
Skogstorp
Medlem

Antal inlägg: 51


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2022-01-31 23:12 »

Nu hände det igen. Samma sak efter att internet kom tillbaka så kom felmeddelandet: 18:25 V210615, unknown error #60-11-00.
Jag måste starta om loggern med att bryta strömmen till den.

//Thomas
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2022-02-02 07:45 »

Det var inte bra, där är en typ av fel som gör att hela loggern fryser, och då samlas inte data in alls, varken på SD-kort eller till E-logger. Om det händer igen, kolla noga så att det är precis det felmeddelandet.

Kan du tänka dig något som kan förklara att det felet har börjat dyka upp precis nu? Jag tänker då på om ni kan ha uppgraderat mjukvaran, ändrat någon inställning, lagt till någon givare eller kopplat om någonting på sistone?

Har lagt upp senaste mjukvaran åt dig om det kan vara något som löser problemet. Vill du prova så gå till E-logger->Inställningar->Konto och panelen "Det finns ny mjukvara till Logger 1010" och uppdatera till 211217.
« Senast ändrad: 2022-02-02 08:23 av Andreas » Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!