E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 01:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Installation THLIQ-02  (läst 5303 gånger)
Jan sundström
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil
« skrivet: 2022-01-24 12:04 »

Har installerat temp/fuktgivaren THLIQ-02 på plats sensor 2 i 3030 PRO. Hittar tre nya givare i dataloggern men får också en felkod
Givarfel 1
31 Temp HTTP L
Sitter givaren på fel plint?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-01-25 07:16 »

Hej!

Om tre givare hittas i loggern så är temp/fukt/ljussensorn korrekt inkopplad.

Givarfelet du får bör inte vara relaterat till temp/fukt/ljussensorn. "HTTP L" står för lyssnade HTTP-givare, dvs en givare av typen "Ta emot mätvärden via HTTP-anrop (M2M)". Har du en väderstation, rasberry pi eller liknande som postar data till loggern och som nu slutat göra det? Eller har du experimenterat med HTTP-anrop via webbläsaren? Hur som helst, för att få bort den givaren behöver loggern nollställas.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jan sundström
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-01-25 19:29 »

Tack för snabbt svar, du hade rätt jag prövade HTTP-anrop via webbläsaren. När jag skulle installera THLIQ-02 så läste jag igenom manualen och hittade sektionen där man kan göra HTTP-anrop så jag prövade och det fungerade. Nollställning av logger och och den automatiska återställningen av givarinställningar från e-logger till logger fungerar bra.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2022-01-26 14:35 »

Bra det ordnade sig!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!