E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 14:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Graf - Skriv ut uppd intervallet  (läst 6913 gånger)
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« skrivet: 2011-12-28 00:19 »

Jag har läst här http://e-logger.se/forum/index.php?topic=210.msg1103#msg1103

Att det är olika uppdateringsintervall(medelvärde) bereonde på vilken tisdrymd man har.

Är det mäjligt att skriva ut det i graferna automatiskt?

Man kan ju alltid skriva det själv i textrutan, men om man ändrar tidsrymd så är det lätt att missa att ändra det.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-12-28 11:05 »

Tänkte du att det skulle stå i rubriken ungefär "uppdateras som tätast var 10:e minut"?

Och vill alla ha det så? Jag kan tänka mig att somliga tycker det skulle bli plottrigt med den informationen i varenda graf.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-12-28 12:10 »

Nä den uppdateras väl inte var 10 min? Men datan i grafen man ser är väl baserad på olika medelvärden beroende på tidsrymd.

Ville bara ha en textrad där det står vilken upplösning/medelvärde den har.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011-12-28 12:19 »

Typ:
Dygnstrend = 10 minuters medelvärden
Veckotrend = 1-timmes medelvärden

Eller vad det nu är för medelvärdesbildning som används.

Det var så du tänkte eller hur?
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-12-28 14:56 »

Nä den uppdateras väl inte var 10 min? Men datan i grafen man ser är väl baserad på olika medelvärden beroende på tidsrymd.

Inlägget du länkar till i det första inlägget handlar om uppdateringsintervall av publika grafer och det är var 10:e minut som tätast.

Medelvärdesbildning är något helt annat, den beror både på tidsspann i grafen och grafens upplösning i bildpunkter. Att räkna fram exakt vilken faktor som gäller i varje enskilt fall går förstås men jag har svårt se det tillföra så mycket.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-12-28 16:33 »

Typ:
Dygnstrend = 10 minuters medelvärden
Veckotrend = 1-timmes medelvärden

Eller vad det nu är för medelvärdesbildning som används.

Det var så du tänkte eller hur?
Ja det var detta jag ville ha med.
Jag har en graf med tidsrymd 7 dagar, då är det 1 timmes värden som syns. Jag testade att skriva det som rubrik, men fick bara ha 15 tecken.

Kan du skriva ut i bilden/grafen vilken tidsrymd man har samt medelvärde, med automatik?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-12-28 16:51 »

Va? Läste du alls vad jag skrev i inlägg #4?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2011-12-28 16:59 »

Va? Läste du alls vad jag skrev i inlägg #4?
Nu gjorde jag.
OK. Gissar att det kräver en hel del tid, så skippa mitt önskemål.

Annars om du kan öka antal tecken på rubriken?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2011-12-28 17:17 »

Att rubriken är kort beror på att samma text används som länktext på den publika sidan. Ska den förlängas måste länktext och rubrik definieras i två separata fält, dels är det inte så enkelt och dels är jag osäker på hur lyckat det är rent användarmässigt.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!