E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 18:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ny fuktmätare  (läst 2131 gånger)
bosv
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« skrivet: 2022-01-20 19:12 »

Hej
Jag har haft en fuktmätare inkopplad en längre tid. Den är säkert 5 år gammal.
Fick en ny i veckan och kopplade in den.
Men det funkar inte fick detta meddelande på loggern   ''Sensor.err 18 ?'' som också blnkar rött.
Plockade bort den och nu funkar det.
Trivs inte dom gamla med dom nya tillsammans ?

mvh
Börje
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2022-01-21 07:22 »

Hej!

Alla sorters givare skall fungera bra ihop. Dock finns det en variant av den nya fuktgivaren som inte fungerar med Logger 2020, om det är Logger 2020 du har dvs.

Kom aldrig givare från den nya fuktmätaren upp menar du, eller var det en gammal givare som gav felet?

Kan det vara så att den gamla fuktmätaren hängde kvar och gav felet? Fast då borde det i och för sig visat givarfel på två givare, visades fel på någon fler givare än bara 18? Hur som helst, när en gammal givare tas bort behöver loggern nollställas för att glömma den gamla givaren så den inte ger givarfel.

Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
bosv
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2022-01-21 10:54 »

Hej Andreas
Jag har en 2020 logger av tidig modell med version 150219.
Den befintliga gamla fuktmätaren har givarnummer 16 och 17.
Jag kopplade in den nya och behåller den gamla.
Som jag uppfattar det så försöker loggern ge den nya nr 18 men
misslyckas. Jag nollställer loggern mellan varje ändring.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2022-01-21 14:01 »

Hej!

Visst är det en temp/fukt/ljusgivare av den nya versionen du har skaffat nu? Då tror jag att jag vet vad som är problemet, den loggermjukvara du har fungerar inte med de nya givarna, utan loggern behöver uppdateras. Gå till E-logger->Inställningar->Konto och panelen "Det finns ny mjukvara till Logger 2020" och uppdatera till version 200210.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
bosv
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2022-01-21 14:32 »

Hej
Jo det måste vara den nya för jag beställde i mitten av december men den var slut i lager.
Fick den förra veckan.
Jag uppgraderar loggern.
Loggat
bosv
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2022-01-23 10:47 »

Tack Andreas
Nu funkar allt som det ska.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!