E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-19 03:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rapporter försvann  (läst 3597 gånger)
Alex1980
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« skrivet: 2021-10-19 10:41 »

Hej,

Monterade ny elmätare igår, då försvann alla staplar osv under rapporter, någon som har en lösning på detta?

Med vänlig hälsning,
Alex
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2021-10-20 08:22 »

Hej! Vad var det för elmätare du installerade? Ställde du in "kanaltyp" för den nya mätaren - vad? När jag fått svar på dessa frågor skall jag reda ut vad som kan ha gått snett. Mätdata lagras vad jag förstår som vanligt, så det handlar bara om att rapportfunktionen inte gillar nån inställning.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Alex1980
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2021-10-20 14:12 »

Hej,

En sådan https://www.energibutiken.se/en/sensors-and-accessories/49-electricity-meter-sensor-for-logger-2020.html
Satte den till EL TOTAL och andrade den før värmepumpen till, bægge mæter men rapporterna saknas...
Loggat
Alex1980
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2021-10-21 08:44 »

Nya mätaren ställd till EL Total och den gamle till EL Värme, var tidigare ställd till EL Total
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2021-10-21 08:59 »

Hej!

Nu har jag genererat om rapporten så den är igång. Felet var att månadsrapporten hamnat i osynk med dagsrapporten, har noterat det i åtgärdslistan. Tack för att du sa till!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Alex1980
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2021-10-21 10:39 »

Tackar, ser att de diagrammet de sista 12 månader är forsvunna, kommer de tillbaka, även snittet, totalen de sista 12M.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2021-10-22 10:08 »

Hej! Mmm problemet är att rapporten går efter "El total", och när det då finns data för längre tid i "El värme" så visas inte de data som finns i "El värme". Lagt till undantag för det nu.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Alex1980
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2021-10-22 16:17 »

Men kan jag göra nåt för att få tillbaka historiken, ändra kanalerna på de två elmätarna?
Loggat
Alex1980
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2021-10-22 16:20 »

Verkar fungera nu.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!