E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-19 09:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: fel vid uppdatering logger 2020 130301 -> 200304  (läst 5269 gånger)
machtech
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« skrivet: 2021-10-13 13:29 »

Efter uppdatering visade den
Err U042
94967295


efter bruten ström visar den
Err UG01

Den hämtar inte längre någon IP-adress via DHCP och syns inte från LoggerSoft

Vad kan ha gått fel?
Om man skulle försöka sig på nollställning tappar man väl alla inställningar vad jag förstår?
Den är i driftläge E-logger
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2021-10-18 08:14 »

Hej,

Utifrån felkoderna verkar det som om det blivit en felskrivning i loggerns flashminne under uppdateringen. Det skulle kunna vara själva minnet som är dåligt, men det är inte så sannolikt, mkt mer troligt är nätagget, om det börjar bli risigt och ger oren spänning kan minnet störas så det bli felskrivningar. Vet du om nätaggregatet till loggern är bytt senaste åren?

Om du byter nätagg ska jag se om det går få igång uppdateringen igen. Ett annat alternativ är att du skickar in loggern till Energibutiken för manuell uppdatering, tror det kostar nån dryg hundring.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2021-10-18 08:29 »

vi tar 125 kr inkl frakt för manuell uppdatering.
Loggat

machtech
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2021-10-19 02:39 »

Hej, jag tror inte det där nätagget nånsin är utbytt.
Jag har hittat ett 12V 1A i gömmorna som jag provar att byta till nästa gång jag passerar loggern.

Är det nåt särskilt handgrepp jag skall göra efter byte?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2021-10-20 08:09 »

Nej, inte mer än att säga till när det är gjort så skall jag manuellt försöka lägga in en uppdatering. Kan inte garantera att det fungerar, men det kan vara värt ett försök iaf.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
machtech
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2021-11-10 12:01 »

Hej,

Nu är nätagget bytt. Kan du se om det går att uppdatera den nu?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2021-11-11 11:54 »

Hej! Visst gäller det loggern som är kopplad till kontot du skriver från nu? Har försökt lägga in en köad uppdatering. Om du provar starta om loggern får vi se om det händer något (syns i så fall på loggerns display).
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
machtech
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2021-11-11 20:28 »

Yes, det är den som är kopplad till kontot.

Jag provar att dra strömmen och starta om imorgon.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!