E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-19 08:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger har fått spunk  (läst 1752 gånger)
Kjell
Medlem

Antal inlägg: 440


Visa profil
« skrivet: 2021-08-29 11:13 »

Jag har installerat ytterligare en Actaris. (det har gått två dygn sedan installation)
innan uppstart så raderade jag minnet för loggern och skickade nya definitioner,  efter det så slår webtjänsten ihop flikarna vattenförbrukning och Elförbrukning. Hovrar jag över staplarna efter jag tryckt på Vattenförbrukning så säger staplarna "undefined" alternativt 148.4 C för linjegrafen. (detta är vattenförbrukningen... Glad)

PS
Kan detta fenomen komma ifrån en underdimensionerad nätadapter?
« Senast ändrad: 2021-08-29 11:29 av Kjell » Loggat

Parhus 175 m2
Solfångare 6m2 vakuum + 500l Ack 
Solceller 1,6kW
Temp/tryck reglerad frånluft.
Mål 13500 kWh/år
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2021-08-31 11:08 »

Vad som visas i rapportdelen ska enbart bero på inställningen “kanaltyp” i kanalinställningarna, om du kollar den inställningen för de berörda kanalerna, ser det rätt ut?

Det knepiga med rapporten är att dess olika delar genereras om vid nytt dygn, ny månad osv. Så det kan ta ett tag innan ev. ändringar slår igenom.

Det en underdimensionerad nätadapter möjligtvis kan göra är att mätvärdena blir tokiga, men det skulle du i så fall se på översiktssidan, i vanliga grafer osv. Är värdena ok där så är problemet inte loggerrelaterat.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Kjell
Medlem

Antal inlägg: 440


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2021-08-31 17:40 »

Jag bytta nätadapter, nu känns det stabilare…
Att  e-logger uppdateras timme/dygn osv veto jag, men att (som i mitt fall) den tredje rapportfliken hamnar tillsammans med flik nr 2 och stannade kvar där under 2dygn var förbryllande.

Nu efter ny, starkare adapter är allt i sin ordning.
Loggat

Parhus 175 m2
Solfångare 6m2 vakuum + 500l Ack 
Solceller 1,6kW
Temp/tryck reglerad frånluft.
Mål 13500 kWh/år
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2021-09-01 14:51 »

Toppen, vad bra att det ordnade sig!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!