E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-19 06:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Internetfel #1 kontrollera LAN kabel i Logger 3030Pro  (läst 5836 gånger)
Hans
Medlem

Antal inlägg: 53


Visa profil
« skrivet: 2021-08-06 17:48 »

Hej, har läst flertalet inlägg om liknande problem men kan inte identifiera mitt. Har bytt LAN kabel, raderat minnet, startat om router och fiberkonv. flera gånger. Precis startat upp Loggern efter en tid då jag installerat annan utrustning. Innan hade jag den igång utan givare och utan problem, dock utan att ändra driftläge. Jag har ju min 2020 igång och kan alltså se namnet på båda i E-logger.

Har nu installerat första givaren i mitt frikylesystem och kan inte få den att fungera via nätet. Loggern hittar givaren och visat tempen i displayen men så fort jag raderar minnet och väljer driftläge E-logger så får jag alltså "kontrollera LAN" Loggern ger ett dubbelpip och verkar starta om med jämna mellanrum. Vad gör jag för fel?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2021-08-08 16:41 »

Hej! Har du möjlighet att testa köra loggern mot en annan router?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Hans
Medlem

Antal inlägg: 53


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2021-08-08 17:17 »

Hej Andreas.
Har en 4g router, kan ev. prova med den. När ja tänker efter så installerade jag loggern när jag hade en telia router. och den blev alltså liggande oanvänd efter det. I slutet på juni fick jag ny router då vi bytte operatör. Kan det vara så att den nya inte släpper igenom loggern alltså? Min 2020 rullar på trots bytet.
Loggat
Hans
Medlem

Antal inlägg: 53


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2021-08-08 18:28 »

Nu har jag provat med 4g routern, samma felmeddelande.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2021-08-09 07:44 »

Tack! Har du även möjlighet att testa med ett annat nätagg? Det du också möjligen skulle kunna kontrollera själv är lödningarna på Ethernetkontakten, att de ser bra ut så det inte är någon miss där. Sen är det nog dessvärre läge för att skicka in loggern för påseende.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2021-08-09 08:41 »

Provat stänga av din logger 2020 när du ansluter logger3030 till din router?
Tänker om det blir någon form av krock som gör att den inte släpps in av routern?
T.ex. - ta nätdelen från Logger 2020 och koppla den till Logger 3030 så testar du två saker på en gång.
Loggat

Hans
Medlem

Antal inlägg: 53


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2021-08-09 08:51 »

Tack! Har du även möjlighet att testa med ett annat nätagg? Det du också möjligen skulle kunna kontrollera själv är lödningarna på Ethernetkontakten, att de ser bra ut så det inte är någon miss där. Sen är det nog dessvärre läge för att skicka in loggern för påseende.
Har nu testa med ett annat nätaggregat, ingen skillnad. Har kikat på lödningarna i förstoringsglas och så gott jag kan bedöma ser dom bra ut. Det är möjligen uppenbart men har inte nämnt att endast en av lysdioderna, den vänstra för aktivitet lyser. Kopplat till en switch men har också testat direkt till router också.
Loggat
Hans
Medlem

Antal inlägg: 53


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2021-08-09 08:57 »

Provat stänga av din logger 2020 när du ansluter logger3030 till din router?
Tänker om det blir någon form av krock som gör att den inte släpps in av routern?
T.ex. - ta nätdelen från Logger 2020 och koppla den till Logger 3030 så testar du två saker på en gång.
Hej Rickard, jag slog av 2020, startade 3030, raderade minnet och bytte driftläge till E-logger, samma felkod.
Loggat
Hans
Medlem

Antal inlägg: 53


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2021-08-09 18:29 »

Inga mer tips, ska jag alltså skicka tillbaka loggern så ni får testa den?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2021-08-10 08:48 »

När köpte du loggern?
Garantin är 1 år, och jag är ingen stjärna när det gäller felsökning, så om garantin gått ut är det nog bättre om du hör om Andreas kan felsöka.
Har du garanti kvar kan du skicka den till oss, adressen hittar på längst ned på energibutiken.se, så ser vi om vi kan hitta nåt fel, om inte - så får du en ny logger.
Loggat

Hans
Medlem

Antal inlägg: 53


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2021-08-10 09:14 »

Okej, den är inköpt i mars så jag skickar.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!