E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 12:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Givarfel  (läst 6613 gånger)
bosv
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« skrivet: 2010-09-23 21:09 »

Hej

Uppgraderade till 100707 i min logger för några dagar sedan.
Efter det får jag ingen kontakt med givarna.
Loggern säger Givarfel på alla givarna.
I manualen står att vid vissa uppgraderingar krävs att minnet raderas.
Är detta en sån uppdatering?
Anledningen till att jag frågar innan jag provar är att det kanske kan bli en del merjobb efter en radering.

Hittat detta i manualen:
Vissa uppdateringar kräver att minnet för alla inställningar i loggern raderas. (Se Hur man raderar minnet.) Normalt sett ska denna radering inte innebära något större besvär, då du kopplar upp dig mot webbtjänsten på nytt kommer du till en guide för att skicka över alla inställningar igen. Enda undantaget är inställningarna för solfångarstyrningen i solfångarversionen av Logger 2020, de måste ställas in på nytt manuellt i själva loggern.

Obs! Alla internetinställningar måste göras om från början om du väljer att göra detta.

Jag har kanske misstolkat nåt. Vore tacksam för tips.
mvh
Börje

ps
Måste rätta mej själv jag får fel: Givare 3 T
« Senast ändrad: 2010-09-23 22:21 av bosv » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-09-24 09:15 »

I manualen står att vid vissa uppgraderingar krävs att minnet raderas.
Är detta en sån uppdatering?

Det beror på vad du hade för version tidigare. Om en uppgradering från version X till version Y kräver uppgradering så står det med i anvisningarna på uppgraderingssidan.

Anledningen till att jag frågar innan jag provar är att det kanske kan bli en del merjobb efter en radering.

Ja precis som framgår i stycket du citerade kan du behöva göra om vissa inställningar lite beroende på vad du använder för funktioner. Vet man precis vad man gjort för inställningar (kan vara god idé att skriva ner det på ett papper) så tar det inte mer än ett par minuter, men annars kan det förstås ta ett längre tag.

jag får fel: Givare 3 T

Det betyder att Loggern inte får kontakt med en av temperaturgivarna. Kontrollera kablaget och alla skarvar och anslutningar. Det behöver nödvändigtvis inte vara den givare som indikerar fel som har glappkontakt.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
bosv
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2010-09-27 10:18 »

Hej

En radering i loggern rättade till det mesta.
Men nu har jag status oklar i e-logger och det verkar som
jag inte får upp något data.
Har du ideer?

Vänligen
Börje
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2010-09-27 11:37 »

Står Logger 2020 i Internetläget - dvs. har du gått in i inställningsmenyn i Logger 2020 och valt "Driftläge Internet" efter du raderade minnet?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
bosv
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2010-10-06 20:37 »

hej

tack för hjälpen. nu funkar det.
hade ju fått nytt id som jag missat fylla i.

mvh
börje
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!