E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-19 11:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kontroll av en programmering - styrning  (läst 1870 gånger)
Byggjanne
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« skrivet: 2021-06-01 21:39 »

Hej.

Jag har ändrat villkoren för den styrning av poolvärmen som jag bl.a. använder min 3030 till.

Men nu blev jag osäker på om temp-styrning ska ligga efter tid-styrning eller tvärtom? Eller spelar det ingen roll?

Jag bifogar bild på hur jag tänkt.

Sedan undrar jag om effektiviteten på en uppvärmning av poolen blir bättre av att inte köra långa pass jämfört med korta och tätare pass?


« Senast ändrad: 2021-06-01 21:40 av Byggjanne » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2021-06-02 09:39 »

Hej!

Hur har du kopplat? För att tid- och villkor skall fungera samtidigt behövs två reläutgångar där du kör tidsstyrningen på den ena och villkoret på den andra och kopplar reläerna i serie. (Det är inte så att villkorstyrningen aktiveras/deaktiveras av tidsstyrningen utan det är utgången. Vi jobbar på en ny styrfunktion där flera villkor går kombinera, men den är ett bra tag bort fortfarande.)

Borde inte villkoret vara ON<20?

Hur tänker du ang. långa/korta pass, här styr väl framförallt villkoret?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!