E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-18 18:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Låst webläsare  (läst 4990 gånger)
keldbr
Medlem

Antal inlägg: 31


Visa profil
« skrivet: 2021-03-29 13:17 »

Hej webbläsaren (safari) låser sig på sytemhemsidan http://www.e-logger.se/pub?ovarp när jag försökar öppna sytembilden. Alla andra flikar funkar bra. Även i redigeringsläget låser sig beta2 systembilden.
Allt annat verkar funka. Har även försökt med firefox från macen med samma resultat.
Allt uppkom efter redigering av systembilden i beta2. Går det att radera detta systembild?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2021-03-29 14:38 »

Hej,

Det finns en bugg relaterad till felaktiga värden i  platshållare som kan låsa webbläsaren, den är lite trasslig att åtgärda men det är på gång. Har kommenterat bort raden i din definition som gav felet.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
keldbr
Medlem

Antal inlägg: 31


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2021-03-29 15:33 »

Tack Leende (smiley)
Loggat
keldbr
Medlem

Antal inlägg: 31


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2021-04-10 19:18 »

Har igen försökt få till en #cd, %cw och %cm för elförbrukning uppmätt av Kamstrup mätare via HANmodul. Det är ingen framgång med det, kan det bero på att det är ett siffervärde och inte pulser?
Lyckades dock åter få låst systembildseditorn som i sin tur låser webbläsaren.
Kan du radera beta2 åt mig.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2021-04-12 15:20 »

Hej! Nu har jag kommenterat bort definitionsraden.

Ang. elförbrukningen HAN, såg du svaret i den här tråden?
http://e-logger.se/forum/index.php?topic=1948
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
keldbr
Medlem

Antal inlägg: 31


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2021-09-03 14:12 »

Tyvärr samma problem igen. Är du snäll och radera hela kod för systembild 2, då kan jag använda #1.
Med vänlig hälsning, Keld
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2021-09-03 15:22 »

Ajdå. Men då är det gjort. Mvh Andreas
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!