E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-20 15:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kan inte lägga till givare i Logger 1010  (läst 4559 gånger)
Kjell
Medlem

Antal inlägg: 442


Visa profil
« skrivet: 2021-02-26 14:38 »

Försöker lägga till miljömodulen (maxi)i givarlista med jag får hela tiden
timeout (efter ca 7 sek)1
Loggat

Parhus 175 m2
Solfångare 6m2 vakuum + 500l Ack 
Solceller 1,6kW
Temp/tryck reglerad frånluft.
Mål 13500 kWh/år
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2021-02-26 15:06 »

Modulen skall ju ha 12 V matning (inte 5 V som temgivarna), kolla så du har det.
Kolla även övrig anslutning så den är korrekt utförd.
I övrigt vet jag inte vad det kan vara, men att prova radera minnet skulle kunna lösa problemet.
Kanske Andreas har fler förslag?
Loggat

Kjell
Medlem

Antal inlägg: 442


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2021-02-27 16:43 »

Hur många givare kan synas i givarlistan? Utöver Mobus så har jag just i detta nu 50 givare installerade

Ja, det är 12V modulen får...
Har 2 st loggers. Enligt Andreas så har några haft problem när 2 st är på samma nätverk. Har provat med att ta bort L3030 från nätet.
Nu får jag bara tillbaka en blank websida när jag vill ändra på kanaler.... även när jag nu ska lägga till ytterligare en miljömodul.

Jag börjar tro att det är något knas på mitt konto för L1010 på servern, Logger 3030 som ersatte Logger 2020 fungerar klockrent ingen fördröjning, blanka websidor eller andra felmeddelanden
Loggat

Parhus 175 m2
Solfångare 6m2 vakuum + 500l Ack 
Solceller 1,6kW
Temp/tryck reglerad frånluft.
Mål 13500 kWh/år
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2021-03-01 07:24 »

50 givare är max.
Frågorna om webtjänsten och eventuella barnsjukdomar får Andreas svara på.
Loggat

Kjell
Medlem

Antal inlägg: 442


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2021-03-01 07:31 »

Ok, hur tar jag mig härifrån jag vill ta bort givare men får en blank sida i retur.....?
Loggat

Parhus 175 m2
Solfångare 6m2 vakuum + 500l Ack 
Solceller 1,6kW
Temp/tryck reglerad frånluft.
Mål 13500 kWh/år
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2021-03-01 08:11 »

Har du provat i mer än en webbläsare?
Vilken givare är det du försöker ta bort?
Skicka PM till mig med svaren så får du snabbare svar.

Hur många givare kan synas i givarlistan? Utöver Mobus så har jag just i detta nu 50 givare installerade

Alla loggerns givare skall kunna visas, det finns ingen gräns så vad jag vet.
Däremot finns en gräns på 50 kanaler, men det är ju något annat.

Jag börjar tro att det är något knas på mitt konto för L1010 på servern, Logger 3030 som ersatte Logger 2020 fungerar klockrent ingen fördröjning, blanka websidor eller andra felmeddelanden

Nej, det finns inget på kontot som kan "knasa" på det viset. Däremot kan det givetvis finnas något problem med Logger 1010 som vi inte hunnit hitta än. Men det löser vi om du bara rapporterar de fel du hittar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Benka L
Medlem

Antal inlägg: 25


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2021-03-01 10:25 »

Hej. Jag har just köpt en Logger 1010 och bland annat en miljömodul, men den ser jag inte någonstans, jag har lagt in den på <Sensor 1 ingången och med 12v försörjning.

När jag kollar i E-loggern så visas bara P ingångarna, inte några sensor ingångar, så jag förmodar att jag gör fel på nått sätt.

när jag tar fram Kanalerna är texten rödmärkt och ser ut så här.


Kanaler   
Namn   Värde   Räknare   Xc   Givare   Typ   Synlighet   Färg   Linje   Skala   Ändra
"Innetemp" är inte definierad, klicka här för att definiera.
"Utetemp" är inte definierad, klicka här för att definiera.
"El total" är inte definierad, klicka här för att definiera.
"El värme" är inte definierad, klicka här för att definiera.

Vad gör jag för fel.

Benka
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2021-03-01 10:53 »

Hej!

Till att börja med, om du tittar i teckenfönstret på Logger 1010, syns givarna från miljömodulen där? Om inte är det förmodligen ett problem med kablaget.

När du väl fått upp givarna i Logger 1010 behöver du gå till sidan Givare i E-logger och klicka "uppdatera givarlista" för att få fram dem där.

Nästa steg är att gå till sidan "Kanaler" och skapa kanaler för dina givare. (Men detta bör stå i en kom-igång-guide som du fick med vid beställningen.)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!