E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 15:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Anteckningar  (läst 7999 gånger)
Strip
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil
« skrivet: 2010-09-12 09:00 »

Vet inte om det här är ett direkt önskemål, kanske snarare ett embryo till en tanke som kan bli ett förslag. Leende (smiley)

Tänk om man kunde lägga in små anteckningar i E-Logger (Eller LoggerSoft för den delen) som man kunde koppla till tid/datum och kanal/givare. Då skulle man exempelvis kunna skriva en notis att alla element på övervåningen justerats 2010-01-01 och få en liten markering i graferna, med hänvisning till noteringen. Om jag kanske justerar flödet på en av köldbärarslingorna vill jag skriva när det gjordes och vilken slinga det var som justerades och kanske kunna få en liten flagga i diagrammet bara när just den grafen visas.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-09-13 10:23 »

Det var en riktigt bra tanke. Ska skissa på det.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Ozzybaloo
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-01-28 12:42 »

En liten ide till webbsidan. Leende (smiley)

Efter att ha gjort ändringar på mitt system inser jag att det vore bra om det fanns någon typ av loggningsfunktion av text. dvs om jag gör ändringar i mitt system tex. öka minska cirkulationspumpens hastighet, ändrar börvärde för temperaturkurvan från 1,12 till 1,24 osv så kan jag anteckna detta i en textruta  kyntet till ett datum/kl, då kan jag i framtiden ha koll på vilka ändringar jag gjort samt hur de påverkat mitt system.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-01-31 11:03 »

Klistrade ihop med relaterad tråd. Leende (smiley)

Det är som sagt en bra tanke men det är fortfarande en bit bort, finns en del annat som måste bli klart först.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2013-01-02 12:40 »

Hej

Jag tycker det vore bra med en "kanal" där man kan vid valfria tidpunkter skriva in kommentarer på ev förändringar i sin anläggning. På så vis man kan få en historik och man kan lättare följa upp hur olika förändringar ändrade på tex energiåtgång etc.  Leende (smiley)
Tex:
120831 15.00: "Stängde av pool"
120922 00:00: "Bytte fönster"
121112 18:30: "Ändrade värmekurva VP H=50"
121115 18:00: "Höjde FTX-temp till 20 grader"
121226 00:00: "Åkte på semester, sänkte inomhustemp till 16"
130115 00:00: "Kom hem från semester, höjde inomhustemp till 22"

Detta bör även kunna visas i graferna, bifogar enkelt förslag på hur det skulle kunna se ut. Kommentarstext skulle antingen alltid kunna visas eller när man drar musen över den aktuella kommentars-tidpunkten (fast det senare kanske är svårare vid touchskärms-enheter som tablets etc)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2013-01-02 19:04 »

Klistrade ihop med relaterad tråd. Leende (smiley)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!