E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 14:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Problem vidd uppdatering av Logger 2020  (läst 10908 gånger)
Kensor
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« skrivet: 2010-09-11 22:08 »

Hej,

Vid uppdatering av Logger 2020 så kom där upp på E-logger att där blivit timeout. Samt att jag skulle trycka på reset knappen innan jag försökte igen. Efter detta har jag inte lyckats få igång Logger 2020 igen är bara "svart" i rutan på den. Är det så att Firmware uppdateringen misslyckats och låst loggern på något sätt?

Tack på förhand

/Kenny
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-09-13 10:18 »

Ja precis, uppdateringen har misslyckats och du har inte ett komplett program i din logger, därför visas inget i displayen. Det skall i alla fall fortfarande gå att uppdatera loggern. Vad du behöver göra är att trycka resetknappen på loggern så att statusdioden börjar blinka rött och sen starta uppdateringen från webbtjänsten inom 30 sekunder. Om det fungerar bör statusdioden blinka grönt inom några sekunder från det du startar uppdateringen. Om statusdioden börjar lysa med fast rött sken har du varit för långsam med att starta uppdateringen från det du tryckt resetknappen alternativt att uppdateringen återigen misslyckats.

Gör fem nya försök enligt ovan, om du inte får det att fungera på dem behöver jag svar på följande frågor från dig:
1) Vad har du för slags bredband och hastighet på det, har du dynamisk (DHCP) eller eller fast IP-adress?
2) Börjar statusdioden blinka rött som den skall när du trycker reset?
3) Började statusdioden blinka grönt under något av dina försök?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Kensor
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2010-09-13 18:32 »

Hej,

Har nu provat ditt förslag minst fem gånger (säkert 10) utan större framgång.

Vid tryck på reset knappen så blinkar dioden rött som den ska men på e-logger hemsidan står det "Klientstatus Oklar". Jag kontrollerade i Routern/modemet (Thomson ST585) om enheten var aktiv eller inte, men enligt den så var enheten inaktiv hela tiden. Provat att byta ingång på routern också men med samma resultat.

1. Bredband via telefonjacket från tele,2 8 Mbit, dynamisk IP (har också kontrollerat att Loggern blivit tilldelad samma IP genom att kontrollera detta i routern, vilket den har).
2. Statuslampan börjar blinka rött när man trycker på resetknappen, precis som du beskriver.
3. Nej, men det verkar som att e-logger inte "hittat" loggern efter uppdateringen.

Tusen tack för hjälpen på förhand!


/Kenny
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2010-09-13 19:54 »

"Klientstatus Oklar" säger du hmm, och då ser du tydligen inte ens panelen "Det finns ny mjukvara" och "uppdatera"-knappen i webbtjänsten. Har ändrat statusflaggan nu så nu borde du förhoppningsvis komma lite längre.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Kensor
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2010-09-13 21:08 »

Hej,

Provade ytterligare några gånger nu. När jag trycker på Uppdatera knappen på e-logger sidan så ändras den till ett tomt fönster och inget mer händer. Loggern blinkar rött ett tag (30 sekunder) för att sedan gå över till fast sken. Jag har provat att trycka på reset knappen och sedan direkt på uppdatera knappen, provat att vänta nästan till slutet av de 30 sekundrarna osv. Jag och också provat att koppla bort alla sladdar inkopplade till loggern fall det var något sådant som stört men utan framgång.

Kan ID:n på loggern eller den föreslagna porten ha ändrats under den första uppdateringen (dvs då det hängde sig). Fast jag antar att jag omöjligt kan ta reda på det då jag inte kommer in i några menyer på loggern!

Tack på förhand!


/Kenny
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2010-09-13 22:06 »

Direkt loggern börjar blinka rött ska man kunna klicka uppdatera-knappen i webbtjänsten.

Men webbsidan skall inte bli blank, vad bra att du verkligen säger till om alla detaljer! Det verkar som det blev efterhängsna problem när din uppgradering avbröts, men har gjort en liten ändring så nu borde du förhoppningsvis komma ytterligare lite längre.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Kensor
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2010-09-15 09:14 »

Hej,

Lyckades nu att uppdatera loggern efter några försök. Stort tack för hjälpen!


/Kenny
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!