E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 09:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: L3030 - Blåskärm.  (läst 3148 gånger)
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« skrivet: 2021-02-09 12:08 »

Hej!

Såg nu att Logger kraschat i natt. Skickar med en bild på felmeddelandet.


Hälsningar Peo
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2021-02-11 07:36 »

Hej,

Har du börjat använda någon ny funktion eller gjort någon ändring i inställningarna på sistone?

Det låter annars väldigt likt spökgivarfelet du fick i den här tråden: L3030 - Blåskärm när internet låg nere.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2021-02-11 09:57 »

Nej, jag har inte gjort några förändringar på länge, bara uppdaterat till senaste programvaran.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2021-02-12 07:58 »

Jag förstår. Felmeddelandet indikerar indikerar i alla fall samma sak som i tråden jag nämnde, dvs att det varit problem att skriva till loggerns flashminne. Det brukar inträffa när flashminnet är trasigt, men det kan också vid sällsynta fall uppstå vid strömavbrott eller om nätspänningen är risig. I blåskärm-när-internet-låg-nere-tråden kom problemet av att du låg precis på gränsen för max antal kanaler, samtidigt som det pga programfel fanns dolda kanaler som loggern, när internet låg nere, försökte skriva data för på samma plats som någon annan kanal. Så det är troligt att det är något kanalrelaterad även denna gång.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2021-02-12 12:26 »

Ok,

Jag körde självtesten nu innan och den går igenom utan några felmeddelanden, tänkte om det var något med flashminnet.

Men det är väl inget mer man kan göra nu i detta läget utan jag får avvakta och se om det händer igen och då kanske minska antalet kanaler.



Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!