E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 22:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Givarfel  (läst 5868 gånger)
Strip
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil
« skrivet: 2010-09-11 20:04 »

Tänkte jag skulle dra igång loggern jag köpte för nåt år sen, men jag har problem. Efter c:a åtta timmars drift får jag helt plötligt orealistiska värden (t ex -82 eller +316) en stund och det larmar hej vilt. "Givarfel" visas på loggern och sen känns lite varm i vänster framkant (typ där det står "Sensors 1" osv).
Felet har insträffat två gånger. En gång kopplad mot LS, en gång mot webbtjänsten. Lite vila och några omstarter avhjälper symptomen.

Jag har fyra tempgivare inkopplade och först och främst vill jag veta om jag kopplat dessa rätt, ni verkar ha svårt att bestämma er för om givarna ska parallellkopplas eller ligga i serie? Leende (smiley)

http://e-logger.se/wiki/index.php/Logger_2020 :
" ... Dallas onewiregivare, de kan seriekopplas i en enda lång slinga ... "

http://www.varmepumpsforum.com/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=123 :
" ... Dallas onewiregivare, de kan parallellkopplas i en enda lång slinga ... "

Jag har kopplat mina parallellt. Hur ska det vara?
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-09-13 10:16 »

Vad har du för mjukvaruversion i din Logger 2020?

Leende (smiley) Det skall förstås vara parallellt, tack för att du sa till, det är ändrat nu.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Strip
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2010-09-13 21:10 »

Jag har 100707 och senaste LS. Men jag väntar nog med att "felanmäla", det lutar åt datorproblem snarare. Återkommer om felet kvarstår.
Tack!
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!