E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 10:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Räkneverk även i privat abonnemang  (läst 2941 gånger)
Anders I
Medlem

Antal inlägg: 30


Visa profil
« skrivet: 2021-01-17 15:18 »

Hej,

ett önskemål eller ska man säga en fråga, vore det möjligt att få funktionen "räkneverk" på elogger tillgängligt även för ett privat abonnemang (privat plus i mitt fall)?

Jag tänker då på:

Räkneverk
På sidan räkneverk visas en sammanställning av alla räkneverk från alla loggrar anslutna till samma konto. Med räkneverk menas räkneverk i elmätare, energimätare och vattenmätare anslutna via Modbus och M-bus.

Detta visas i de olika kolumnerna:

Logger - den logger räknarkanalen finns på
Kanal - kanalnamn på den kanal där räknaren finns
Start - vilket datum räknaren började loggas
Räkneverk - nuvarande mätarställning
Denna månad - förbrukade enheter denna månad (kWh eller m3)
Föreg. månad - förbrukade enheter föregående månad
Valfri period - här visas förbrukning för valfri period


Många gånger då man vill se hur nåt fungerat så vore det en bra tillgång om man kunde gå in med datum och tid lite som i graferna och se vilken ställning ett räkneverk har haft. Alternativt om man då kunde visa räkneverkets uveckling grafiskt (visst, blir en lutande kurva men går att läsa ut värdena därifrån).

Mvh,
Anders
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2021-01-20 08:17 »

Hej! Du kan få ut räkneverkets ställning när som helst genom att använda funktionen Data->Export.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Anders I
Medlem

Antal inlägg: 30


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2021-01-23 10:48 »

Tack Andreas,

det hade jag ärligt sagt inte förstått själv även om jag tycker att jag läst manualen för e-logger ganska ingående.

Jag hade en felaktig bild av att export var nåt man gjorde till en databas nånstans.

Men där får jag fram precis det jag sökte.

Mvh,
Anders
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!