E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 10:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Livetid på extern hemsida?  (läst 3394 gånger)
saltisslalom
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« skrivet: 2021-01-13 10:03 »

Räknas live tiden när man har länkat en graf till en extern hemsida?
Eller bara i inloggat lägge på e-logger.se?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2021-01-13 16:54 »

Om du länkar en vanlig graf så räknas det ingen Live-tid.
Däremot finns så vitt jag vet en begränsning på max 1000 visningar/dag. (För att inte överbelasta servern)
Det gick t.ex. i taket när jag hade en utetemp + pooltemp-graf utlagd i min signatur på Poolforum.se.
Så lite beroende på var du tänkt lägga ut länken så kan det vara en begränsning.
Loggat

saltisslalom
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2021-01-13 17:02 »

Tack för svar!
Vi har den i en slalomklubb med ett par hundra medlemmar som gärna vill veta vad det är för temperatur om vi kan starta snökanonerna.
Så 1000 visningar per dag kan vi nog komma upp i vissa dagar.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2021-01-13 17:05 »

JAg är dålig på att programmera, men kanske går det lägga in någon form av kod som gör så att bilden bara laddas från servern var 10 minut hur många som än frågar?
Loggat

saltisslalom
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2021-01-13 17:38 »

Någon som vet hur man kan ladda upp en bild per automatik regelbundet?

"Observera att det för att inte servern skall bli seg för andra användare på grund av för hård belastning från något konto, finns begränsningar i antalet externa uppdateringar och visningar per dag*. Vill du visa en bild på en högtrafikerad webbplats bör du därför inte länka till bilden i webbtjänsten utan istället ladda upp bilden direkt där den skall visas."
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2021-01-15 20:59 »

Hur man gör beror på vilken sorts server det är. Vet ni vilken webbserver ni använder för er hemsida?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
saltisslalom
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2021-01-18 21:18 »

Det är en hemsida via SportAdmin.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2021-01-20 08:13 »

Jag förstår, det är inget jag känner till, men skall se efter vad det är.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2021-01-20 13:18 »

Nu har jag kollat, Sportadmin är alltså något slags portaltjänst för föreningar där det går att ha hemsida. Ja då är det nog knepigt eftersom jag antar att de har en standardiserad tjänst där man som användare bara kan göra ett begränsat antal saker, jag tänkte att ni hade anlitat ett vanligt webbhotell. För att ladda hem en bild regelbundet till Sportadmin, om de nu vill hjälpa till med den sortens specialanpassningar, krävs nog att ni anlitar deras support.

Men jag har gjort så att jag plockat bort dygnsgränsen för antalet visningar från ert konto, och så får vi se var det landar. Blir det inte alltför många visningar totalt sett över tid så är det kanske möjligt att göra om systemet så att det tillåter ett större antal visningar periodvis.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
saltisslalom
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2021-01-20 20:13 »

Stort tack, jag lägger upp grafen så får vi se!
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!